|
Post by Jassu on Sept 3, 2013 16:52:08 GMT 3
Jälleen on aika kauan odotettujen hoitajahakujen! Pystytin samaan aikaan toimintakyselyn hoitajille, joten voi olla, että hoitajaa hakevien hevosten määrä muuttuu haun aikana, jos joku hoitajista kokee tarvitsevansa lisäapua. Kerrataan ensin vielä kaikille tutut hakuohjeet:1. Esittele virtuaali-sinäsi. Muista käyttää samaa nimimerkkiä, kuin millä haluaisit hoitajalistoille. Onko sinulla aiempaa kokemusta virtuaalihevosista tai piirrospuolesta, kerro luonteestasi hieman ja tykkäätkö esimerkiksi kirjoitella tai piirtää paljon? 2. Kerro, kenelle haluat hakea. Miksi juuri sinut pitäisi valita kyseisen ponin hoitajaksi? 3. Jos haluat, voit linkittää mukaan piirroksiasi tai tarinoitasi, jotta saisimme hieman näyttöä, minkälainen on sinun tapasi hoitaa. 4. Asennetta! Kirjoita sillä tavalla, kuin sinä olet. Täällä Shelyesissä arvostamme persoonallisuutta ja huumoria, virtuaalihevostelun ei tarvitse aina olla niin vakavaa (: Hoitajaa hakevat:eest-r. Rafaleer - Hoitaja saa kouluttaa ponia eteenpäin tuntien ohella.rist-r. A.M. Mässaja - Aage kaipaa pitkäpinnaisen ja osaavan, mielellään myös ajoa taitavan hoitajan.isl-t. Feítl frá Lofoten - Feitlin ratsukoulutuksen saa aloittaa, ja hoitaja on koulutuksessa mukana.til-o. Grimville Prebourbon - Roni tarvitsee määrätietoisen hoitajan, joka mielellään myös kisaisi orilla.nvh-t. Kornblomst e Vinja - Vinja tarvitsee hoitajan, joka saisi tamman kunnon jälleen kohotettua - viime aikoina poni on ollut melko vähäisellä käytöllä. Vinja on myös kantavana, joten hoitaja tulisi jossain vaiheessa pyörimään varsankin kanssa.Haku on auki arviolta tiistaihin 24.9 saakka.Areena on teidän!
|
|
|
Post by Janette on Sept 3, 2013 18:39:53 GMT 3
Hoitajaksi hakisin Ronille. Eikös se mennyt niin, että naisen mieli on muuttuva?? Eli vaihdan ykkösvaihtoehdoksi Feitlin :3 ja kakkosena tulee Roni Minusta:Iso-Britanniasta kotoisin (muuttanut Norjaan vajaa vuosi sitten) oleva 16-vuotias tyttö, joka rakastaa hevosia yli kaiken. Talilla ja hevosten kanssa rauhallinen, mutta osaa olla napakka, jos on tarpeen. Huumorin tajuinen tyttö, joka nauraa asiale, kuin asialle – varsinkin jos on väsynyt. Olen omasta ja kaverien mielestä hyvin sosiaalinen ja tulen toimeen kaikkien kanssa. Minuun on heppo tutustua, mutta tykkään välillä olla myös omissa oloissani. Olen pyörinyt virtuaalimaailmassa kohta 7-vuotta ja matkan varrella olen hoitanut pieniä shetlannin poneja sekä isoja puoliverisiä. Osaan käsitellä myös varsoja ja koulutuskin onnistuu. Ulkonäöstäni sen verran, eli omistan pitkät todella vaaleat hiukset jotka ovat myös aika ohuet. Omistan siniset silmät. Hiukseni ovat yleensä auki tai yksinkertaisella letillä. Tallilla minulla on yleensä päällä kesäisin joku T-paita ja talvisin/viileällä ilmällä violetti takki. Minulla on beiget ratsastushousut ja ruskeat ratsastus saappaat. Miksi juuri Roni?Vaikka Roni onkin vieä nuori, eikä osaakkaan mennä Helppo A:n asioita, tai hyppätä 120cm, niin minusta tuntuu silti, että voisin auttaa Ronia etenemään sekä koulu- sekä estepuolella. Roni on mukavan nköinen nuori tapaus ja uskon, että jos minut valitaan Ronille hoitajaksi, meillä tulisi mielenkiintoinen ja luottavainen yhteinen taipale. Entä miksi Feitli?Feitli vaikuttaa mielenkiintoiselta varsalta ja olisi kiva päästä osaksi tämän varsan elämää. Aloittaisin koulutuksen rauhallisesti ja etenisin varsan ehdoilla. Jossain vaiheessa voisin ehkä opettaa ponin myös kärrien eteen . Minusta ja tuosta sydänten murskaaja-tammasta voisi tulla ikuiset ystävät <3 Miksi juuri minut pitäisi valita?Olen luotettava ja aktiivinen talli tyttö. Riippuen koulusta saatan käydä hoitamassa 3-6 kertaa /vko. Tykkään tehdä myös muutakin, kuin olla hoitohevosen kanssa, kuten hengilla tallilla kavereiden kanssa, tehdä talitöitä ja muuta sellaista. Minua saattaa nähdä myös auttamassa muita talilaisia, jos heillä on jokin ongelma. Joskus saattaa käydä niin, että autan muita heidän ongelmissa ja unohdan omat ongelmani. Olen aika kirjoitus painotteinen, mutta jotain töherryksiä tulee silloin kun on inspistä piirtää ja kun skanneri on käytössä Tuossa näyttöä, joka on myös tallipäiväkirjassa (Sori mulla oli tylsää ) HUOM! Useimmiten aina kirjoitan pidempiä tarinoita.
Astelin hiekkatietä pitkin kohti punaista tallirakennusta. Kaverini oli viimeviikolla neuvonut minua käymään täällä, kun aikaisemmassa tallisa lopetettiin hoitajatoiminta. Tuntui haikealta jättää Ruusunen ja siellä asustellut hoitsuni, mutta onneksi yksi tekijä piti minut kiinni siellä. Minulla oli oma hevonen siellä, jota kävisin katsomassa vähintään kerran viikossa. Kaverini vinkkasi minulle, että Shelyssä olisi pian hoitaja haku, ja ajattelin, että voisin osallistua siihen, joskos saisin täältä uuden ihanan hoitsun, jonka kanssa jatkaa taipaletta virtuaalimaailmassa. Nyt astelin punaiseen talli rakennukseen. Oletettavasti tuo oli iso talli. Näin myös ison maneesin. Muut rakennukset olivat oletettavasti ison tallin takana. Katselin niitä hevosia, jotka olivat tallissa. Mietin siinä samalla, ett mitä voisin alkaa hoitaa. Vilkaisin ilmoitus taululla olevaa hoitaja listaa. Täällä ei ollut yhtään sellaista hevosta jota voisin alkaa hoitaa. Astelin ulos tallista ja ovella törmäsin johonkin henkilöön. "Hei! Kukas sinä olet? En muistaakseni ole nähnyt sinua aikaisemmin." ruskea tukkainen nainen kysyi. "Olen Janette. Kaverini vinkkasi minua käymään täällä, kun jouduin lopettamaan aikasemmalla tallilla hoitamisen. Ajattelin tulla katsomaan, millainen tunelma täällä on." sanoin aika ujosti. "Okei. Minä olen muuten Jassu. Omistan tämän tallin. Voit rauhassa katsella ympärillesi, mutta älä koske hevosiin." ilmoitti Jassu. "Okei. Kiitos." sopersin jotain. Astelin Ison tallin vieressä olevaan ori talliin. Astuin ovesta sisään ja käänyyin katsomaan oikealle. Siinä se oli! Iso ruskea ori katsoi minua lumoavilla silmillään. Tiesin heti, että jos saan tuon hevosen hoitsuksi, niin en ikinä lähtisi täältä. Menin hevosen karsinan eteen ja luin hevosen nimen, Grimville Prebourbon "Roni". En edes vaivautunut katsomaan muita hevosia, vaan jäin ihastelemaan tuota hevosta. Yht'äkkiä puhelimeni alkoi soimaan. Soittaja oli äitini. Vastasin siihen ja tietenkin äiti käski tulemaan kotiin. Hyvästelin hevosen ja lähdin iloisin ja samalla haikein mielin kotia. Tuolta löytyy vielä lisää näyttöä: www.vhprim.webs.comPiirrosnäyttöä tulee samaiselle sivustolle, kunhan pääsen kotiin. HUOM! parempia piirroksia tulee, kunhan saan piirtopöydän :3 Minusta olisi mukava päästä teidän hoitaja katraaseen ja onnea myös muile hakijoille!
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Sept 3, 2013 21:17:17 GMT 3
Heissan taas kaikki, mä tosiaan hain tänne yksityiselläni mutta en päässyt. Nyt olisi uusi yritys ja tällä kertaa himoitsisin hoitajanpestistä. Shelyesissä olen ennenkin hoitajana ollut, vaikkakin eri nimimerkillä. Joskus talvella hoidin Brellaa nimimerkin Vicky takaa. Nyt ajattelin, jos saisin paluun tehdä Sussu nimimerkillä. Hahmoni Sussu, on siis 16-vuotias pirteä nuori, joka rakastaa kaiken sortin eläimiä. Aina jos näkökenttään tulee joku suloinen otus, on tyttö heti sille lässyttämässä. Välillä Sussu on turhankin pirteä ja puhelias, mutte ylimääräisestä höpinästä saa tälle blondille kyllä huomauttaa. Sussu omistaa pitkä (alaselkään) asti olevat vaaleat hiukset, jotka ovat aavistuksen kiharat. Hiukset hän pitää usein ponihännällä tai letillä, mutta silloin tällöin myös auki. Ystävänä Sussu on luotettava ja hänelle on yleensä helppo kertoa murheensa. Ratsastajana Susanne taas on rauhallinen ja tasainen, mutta myös päättäväinen ja periksiantamaton. Jos Sussu tahtoo jotain tehdä, hän myös tekee sen. Sussulla on paljon kokemusta varsoista vaareihin, joten ongelmia ei uskoisi hevosen kuin hevosenkaan kanssa ilmentyvän. Neiti ei kuitenkaan koe olevansa mikään "maailman paras ratsastaja", vaan osaa arvioida hyvin omat virheensä. Virheitä löytyy niin istunnastakin kuin monesta muusta. Hoitajaksi haen tällä kertaa suloiselle tilasto-orille nimeltään Grimville Prebourbon, eli Ronille. Minut tämä poni hurmasi erityisesti luonteellaan, mutta tietenkin ulkonäölläkin oli osansa. Mielestäni sopisin Ronille rauhallisuuteni ja päättäväisyyteni takia. Olen kokenut hoitaja ja osaan käsitellä niin oreja, ruunia kuin tammojakin. Pystyisin kilpailemaan Ronilla jonkin verran omien hevosteni ohella ja sen mielelläni tekisinkin Toisenkin vaihtoehdon nyt tähän vielä hieman jälkijunassa ajattelin laitta, kun nähtävästi hakemuksia on tullut vasta Ronia kohtaan:) Hyvänä kakkosena on siis Rafaleer, eli Raffe. Ruunassa minua säväytti hellyyttävä luonne ja upea ulkonäkö. Lisäksi eteenpäin kouluttaminen olisi varmasti mukavaa. Piirrustus/tarina (lähinnä vain tarinanäyttöä ) löydät Brellan päiväkirjasta Vicky nimimerkillä. Lisäksi piirrustuksiani pystyt katselemaan myös täällä Toivoisin todella, että minut Shelyyn huolittaisiin vielä tämän kerran Terveisin, Sussu
|
|
Ida
Full Member
?Jassu
|
Post by Ida on Sept 6, 2013 18:04:12 GMT 3
Hej!Minä, Ida, olen iloinen ja pirteä,Brellan hoitajan tutuksi tullut juuri 16-vuotta täyttänyt tyttö, jonka tarkoituksena olisi nyt kerätä taitoja:kehittyä ratsastajana,hoitajana ja ihmisenä . Ensisilmäyksellä katsottuna saatan vaikuttaa hiaman ujolta, mutta tutustuessani avaan suojakuoreni ja räjäytän perättömän ensikuvan. Olen positiivinen ja reipas tyttö, joka omaa hyvän huumoritajun. Olen päättäväinen perfektionisti, joka haluaa kaiken sujuvan täydellisesti, mutta vaikka epäonnistumisia tulee, niin en romahda kuitenkaan vaan olen oppinut nauramaan virheilleni. Osaan käytöstavat ja olen aina valmiina auttamaan. En suutu vähästä,ja kanssani on helppo tulla toimeen. Osaan kuitenkin tarvittaessa laittaa vastaan, mutten huuda vaan yritän selvittää asiat perusteellisesti puhumalla. Pysyn yleensä rauhallisena joka tilanteessa - vaikka minua pelottaisi kuinka, pystyn hyvin hillitsemään sen. Olen myös perfektionisti niin ratsastaessa kuin muutenkin, olen myös tarkka ja huolellinen. Ratsailla omaan pehmeän, mutta päättäväisen käden sekä rennon istunnan.Minut on lapsesta asti olemaan aina eläinten kanssa ja leikinkin usein mielummin perheen eläinten kanssa, kun barbeilla. Tulenkin usein toimeen paremmin, kuin hyvin hevosten ja eläinten kanssa,kun ihmisten. Silti olen sosiaalinen ja tykkään puhua, joskus minua kannattaa stoppaillakkin ellet halua kuulla jokaisesta asiastani mielipidettä. Shelyes. Kun saavuin ensimmäisen kerran Shelyesiin en ollut uskoa silmiäni. Niin persoonallinen ja kaunis virtuaalitalli. Aikaisemmin olin hoitanut hevosia muilla pienillä talleilla, mutta ne jäivät surullisesti unholaan alettuani hoitamaan Brellaa.Brellan hoitamisessa on ollut riskinsä kolhuja,mustelmia, mutta rakastunut olen tuohon tukkajumalaan. Kuitenkin haluan kehittyä,treenata ja kilpaillakkin ja en usko Brellan toivovan ihan samaa tulevaisuutta... Grimville Prebourbon on hevonen, johon rakastuin heti ensisilmäyksellä. Ori on komea , mutta selvästi hyväntahtoinen hevonen, jonka kanssa haluaisin luoda luottamuksellisen siteen toisiimme, vaikka sen saaminen vaatisi aikaa. Olen siihen valmistautunut. Tarkoituksena olisi viedä ponia eteenpäin, treenata ja kisata-vaikka se vaatisi verta,hikeä ja kyyneliä. Haluan saada molemminpuolisen siteen välillemme. Roni sopisi minulle sillä minulla tuntuu siihen oleva yhteys, kuten sanoin: ihastuin siihen ensisilmäyksellä. Heti, kun poni saapui, mielessäni on vain ollut sokaiseva vau-efekti. En aikaisemmin ole viitsinyt hakea orille, mutta nyt kun mahdollisuus tuli niin enhän voi antaa sen valua kuin hiekka sormien läpi… Entä sitten?..Ensimmäisestä hetkestä lähtien, minulle tuli hirveä inspis – päähäni on alkanut vähitellen muodostua ensimmäinen hoitotarina.Lisäksi olen, jostain kumman syystä, about kesäkuun puolessa välissä piirsin luonnoksen ponista, joka muistuttaa Ronia. En edes tiennyt ponin tulevan hoitajahakuihin. Tiedän nyt jo olevani valmis hoitamaan kahta ponia ja panostamaan Roniin. .:Tiivistelmä:.-Olisin pitkäaikainen -aktiivinen -Roni antaa minulle potkua inspiraatiooni -aika ja innostus riittäisi pitkäksi aikaa. Päiväkirja-näyttöjä:Shelyes Brellan päiväkirjaOnnea kaikille hakijoille sekä Raffen ja Aagen tuleville hoitajille!Ronia toivoen ja odottaen ♥:llä Ida
|
|
|
Post by Shalla on Sept 6, 2013 21:39:56 GMT 3
Heipsan, kaikki! Tietokone oli epäkunnossa pitemmän aikaa, ja nyt, kun vihdoin pääsin taas dataamaan, iskin suoraan Shelyesin hoitajahakuun. Täällä kirjoittelee siis 16-vuotias ruotsalaistyttö Shalla. Hain aikaisemmin hoitajaksi maaliskuussa, mutta sillä kertaa ei onni potkaissut. Sen jälkeen olen pyörinyt Shelyssä tunneilla enimmäkseen Arttu-ponilla, joka tosin ei asu enää täällä. Shallasta...Olen tosiaan 16-vuotias punkkari, joka omaa mustaksi värjätyt, löyhät saparot (jotka saavat viikoittain uudenvärisiä raitoja), siniharmaat, reilulla kajalilla varustetut silmät ja muutaman liikakilon. Olen synnynnäinen pessimisti ja niin kutsuttu hätähousu: jokainen pikkuasia tuottaa minulle päänvaivaa. Lisäksi hermoilen paljon, mitä muut minusta ajattelevat. Ulkopuolisten silmissä vaikutan usein tympeältä ja totiselta erakolta, mutta tuttujen seurassa olen rennompi ja uskallan sanoa asiani pelkäämättä, että saatan itseni naurunalaiseksi. Saatan myös möläyttää sellaista, mikä loukkaa puhekaveria. Luonteenpiirteisiini kuuluu myös hiljainen uteliaisuus. Minulla on ratsastuskokemusta nelisen vuotta, mutta olen siitä huolimatta epävarma vilkkaiden hevosten kanssa. Kouluratsastus herättää minussa yhä enemmän kiinnostusta. Asun Svolvaerin keskustassa rivitalossa äidin ja isäpuolen kanssa. Rahasta on tiukkaa, joten kerään massia ratsastustunteja varten siivoamalla naapureiden kämppiä ja ulkoiluttamalla koiria. Ratsastuksen lisäksi olen armoton lätkäfani, ja pelaan itsekin talvella Svolvaerin poikien kanssa ulkokaukalossa. Näistä lätkäpeleistä ovat peräisin jotkut poikamaiset piirteeni... Raffe iski silmään...Että miksi? Raffe kuulostaa juuri sopivalta minunlaiselleni hätähousulle. Raffe inspasi minua kirjoittamaan heti ensisilmäyksellä. Lisäksi Raffe näyttäisi olevan katraan isoin otus, mikä sopisi mahtavasti reilut 165-senttiselle kropalleni. Miksi juuri minä?Tuntuu tyhmältä yrittää kehuskella itseään. Lähdetään siis siitä, että yritän nyt kaivaa esiin itsestäni kaikki mahdolliset plussat. Olen aktiivinen, kun porukka ja poni inspiroivat. Taidan hyvän oikeinkirjoituksen ja suomen kielen, ja tarinani ovat siistiä ja helppoa luettavaa. Moni äidinkielenope on kehunut, että niissä on "sitä jotakin". Voin kehuskella vähän pienellä virtuaalikokemuksellani. Pidin kaverini kanssa piirrostallia nimeltä Pihlajakartanon ratsastuskoulu ( www.pihlajakartano.suntuubi.fi ), mutta talli siirtyi kaverini omistukseen pari kuukautta sitten. Kuvat ovat kuitenkin minun käsialaani. Shelyesissä olen käynyt tunneilla muutaman kerran, ja tuntitarinoistani suorastaan haistaa egoni! Haluan kehua Shelyesiä ja Jassua mahtavasta virtuaalitallista ja hyvinjärjestetystä toiminnasta. On ilo käydä näin mahtavalla virtuaalitallilla. Hyvää syksyä kaikille! Shalla
|
|
|
Post by Beata on Sept 6, 2013 21:44:38 GMT 3
Jassu lupas ettei syö mua miljoonannesta toisesta metrohahmosta (sub > subway > metro, ei viittaa mitenkään metroseksuaaliin tämä), joten Annika tavoittelee hoitajanpestiä.
Annika Irene Karlsen on 16-vuotias pitkä blondi Austvågøyan naapurisaarelta Gimsøyalta. Austvågøyalle ja Kabelvågiin sekä sitä kautta Shelyesiin tyttö löysi tiensä Norlandin taide- ja elokuvakoulun ansiosta. Kotonaan tytöllä oli oma hevonen, jonka kanssa tyttö kaatui maastoesteradalla monta vuotta sitten murtaen selkärankansa. Hevonen katkaisi niskansa ja kuoli, ja tapahtumasta on jäänyt tytölle syvät traumat. Shelyesissä Annika pääsisi jatkamaan ratsastusharrastustaan hoitohevosen kanssa, vaikka onkin yhä hyvin pelokas hevosten seurassa. Annika on siis 16-vuotias ja blondi. Pitkät, vaaleat hiukset ylettyvät ristiselkään, vaikka tytöllä on pituutta huimat 172 senttiä, poiketen tavanomaisesta shelyväestä. Neiti on kaikkien kaveri, vaikka saattaakin innostua juoruilemaan ja onkin erittäin huono pitämään salaisuuksia. Paremmin tutustuessa Annikasta saa kuitenkin luotettavan ystävän ja hyvän olkapään.
Hoitohevosen pestiin pääsisi Vinja. Tasaisuutensa ja rauhallisuutensa ansiosta tamma olisi loistava hoitohevonen ja ratsu yhä pelokkaalle Annikalle ja voisi kylmähermoisena opettaa tytölle, etteivät hevoset ole vaarallisia. Kun pelko on voitettu, Annika voisi treenata Vinjaa jälleen parempaan kuntoon. Varsoja Annika on hoitanut jonkun verran, mutta apu kelpaa aina.
Täällä ruudun takana pyörii jokseenkin kaikille tai ainakin suurimmalle osalle edes jotenkuten tuttu ihminen. Aktiivisuus on vähän niin ja näin, mutta ainakaan tähän mennessä kasiluokan syksy ei todellakaan ole vaatinut multa muuta kuin koulussa istumisen (välkät on läksyjä varten), vaikka kokeita ei toki vielä olekaan ollut mutta eiköhän niistäkin selvitä. Toki nyt kun tallilta löytyy taas käymisen aihetta ja teatteritreenit alkoi, ei koneella tule juurikaan istuttua (tällä viikolla ei yhtäkään iltaa kokonaan koneelle, tosin oon muuttanu tässä samalla ja molempina päivinä viikonloppuna on kisat), mutta oon varma, että ehdin hyvin hoidella molempia hevosia. Vinjalle voisin tosin ottaa toisenkin hoitajan, mikäli hyviä ehdokkaita on (siis jos mä nyt edes pääsen), koska Heta mulla kuitenkin on ja asd.
Äsh, mitä mun pitäis selittää, en mä tiedä, ihan sama :D
|
|
|
Post by Jassu on Sept 6, 2013 22:44:08 GMT 3
Vinja lisätty hakuihin!
|
|
|
Post by Fia on Sept 7, 2013 12:06:53 GMT 3
SYYSKUUN HOITAJAHAUT Moips! Kauan aikaahan mä mietin tässä että miten hoitamisen käy, ja nyt olen tainnut päätökseni sen asian suhteen olla tehnyt. Heraa olen hoidellut jo pitkään, mutta inspiraatio on matkannut tuon ponin suhteen jo kauas. Tevin kanssa olen punninnut jo pitemmän aikaa, ottaako vai jättääkö, mutta yksinkertaisesti ei intoni riitä kummankaan ponin kanssa ainakaan tällä hetkellä. Kahta hevosta en tässä elämäntilanteessa voi ainakaan hoivata, joten jos en hoitajaksi pääse niin jatkan luultavasti ainakin jomman kumman kanssa, mutta jos nappaa niin mun tie päättyy mitä varmimmin Tevin ja Heran osalta. Aageen en voi muuta kuin olla hullaantunut. Fia ~ Hoitajaksi hakee täällä jo lähes vuoden pyörinyt naikkonen, 18-vuotias brunette. Omaan kirkkaansiniset silmät ja teräväpiirteiset kasvot, pituutta löytyy päälle 160-senttiä eikä luonnettakaan puutu. Yleisesti ottaen olen värikäs ja omalaatuinen persoona, suurisuuksi ja jokapaikanhöyläksi kutsuttu. Kovan puolen vastapainona on avulias ja ystävällinen tyyppi, vaikkakaan itsepäisyys ja inttämisen jalo taito ei unohdu missään vaiheessa. Hyvä kuuntelija, tykkään piristää muita eikä huumorintajuakaan puutu. Se on kaiketi hyvä piirre hevostenkin parissa, joista puhuen olen kokenut ja yritteliäs ratsastaja. Kärsivällisyyttä löytyy eläinten kanssa huomattavasti enemmän kuin ihmisten, mutta useimmiten rautahermot pysyvät. Aage ~ Hui, kauan odotettujen hoitajahakujen seassa on kuin onkin juuri täydellinen paketti. Niin nimensä kuin hullunkurisen luonteensakin ansiosta tuo veijari varasti sydämeni heti. Hankalammista tapauksista tykkäävänä hevostelijana istuin silmät pyöreinä tietokoneen ääressä kun luin "Mässyn" sivuja. Olisi ilo kouluttaa nuorta ruunaa eteenpäin ja viettää sen kanssa laatuaikaa naurunkyyneleet silmissä, tuo karsinasta karkailija toisi aivan uutta pippuria tarinoiden sekaan. Ulkonäkökään ei huonoa numeroa ansaitse, ihastuttava pörröherra. Ajokokemusta kun minultakin löytyy vuosien takaa, ei ole yhtään pahitteeksi että Aage on myös ajoon soveltuva. Shelyes ~ Täällä olen pyörinyt, kuten sanottu, lähes vuoden. Viime syksynä olin ihan uutena ja ujona täällä katselemassa, mutta nykyään niin uudet kuin vanhatkin saavat tuta ne järkevät möläytykset ja lempinimet mua täällä jo pitkään jaksaneelle possulle Jassulle. Toivottavasti jaksaa vieläkin! NäyttöjäHeran päiväkirjaTevin päiväkirja... ja totta kai niitä löytyy ympäri Shelyn foorumia! ____________________________________________ Lisää saa kysellä jos mieleen tulee, mä taidan nyt kuitenkin olla sanani sanonut. Jään sormet ristissä odottelemaan haun tuloksia, onnea myös muille hakijoille! - Jännittynyt Fia
|
|
|
Post by Jappis on Sept 7, 2013 12:39:58 GMT 3
Heippa! Oon nyt ihan innoissani, kun vihdoin pääsin takaisin virtuaalielämään, ja aattelin aloittaa näin hoitajana! Shely taitaa olla täydellinen paikka sille. Täytyy nyt näin yleisesti sanoa sulle Jassu, että mitä nyt oon nähnyt tän Shelyn kehityksen alusta asti tähän päivään saakka, oot tehnyt hurjan hienoa työtä! ei muuta tähän alkuun, vaan sitten itse asiaan! JappisOlen pian 18-vuotta täyttävä pirteä blondi Tikkurilasta, joka muutti poikaystävänsä kanssa Norjaan hevostelun perässä noin vuosi sitten. Minua kutsutaan Jappikseksi kaksiosaisen nimeni vuoksi, ja sitä olen käyttänytkin noin viisi vuotta. Opiskelut kahdessa vuodessa päätökseen saaneena olen siis nyt aivan vailla tekemistä entisen hevoseni astuttua vehreämmille nurmille, ja Shelyesistä löysin sen orin, jota olisin valmis hellimään kaiken ylimääräisen aikani. Luonteeltani olen helposti lähestyttävä ilopilleri, jolla on jäätävän suuri suu mitä puhumiseen tulee, ja jäätävän pieni kipukynnys, mitä pahan puhumiseen tulee. Pyrin siis pitämään asenteeni kaikin puolin positiivisena. Ennen nykyista asennettani olin välillä hyvinkin negatiivinen, mutta kaiken taisi muuttaa kolme yläastevuotta Briteissä perheeni kanssa asuessa. Sen jälkeen en ole muuta tehnytkään kuin pyrkinyt piristämään muiden päivää piristäen siten omaanikin. Pärjään hevosen kuin hevosenkin kanssa, siitä esimerkkinä kymmenen vuoden kokemukseni hevosten parissa (4 vuotta virtuaalihevostelua). Rakastan haastavia pakkauksia, enkä luovuta ennenkuin olen saanut hevoselta sen mitä haluan. Olen pienikokoinen, noin 160cm pitkä, mutta sitäkin tuittupäisempi ja vaativampi. Saatan suuttua ihmisille joskus liiankin helposta, mutta yhtä pian kuin olen suuttunut, niin yhtä pian tulen aina rauhoittumaankin ja polvillani anomaan anteeksiantoa. Ainakin yleensä. ;D Rehellisesti sanottuna olen ehkä surkein piirtäjä ikinä, enkä voi ymmärtää, miten en ole kuviksestakaan ikinä saanut kasia huonompaa. Piirtämisen vastakohtana olen kuitenkin hyvä kirjoittamaan, ja pidän siitä hirveän paljon. Kirjoitan harvemmin, ehkä noin 2 kertaa viikossa (toki joskus useammin kun on aikaa), mutta sitä vastoin yritän tehdä teksteistä mahdollisimman pitkiä ja laadukkaita. Pyrin aina tekemään teksteistäni sujuvasti luettavia ja humoristisia sekä tottakai, minun näköisiäni. Kenelle hoitajaksi ja miksi?Ensin kauhistuin, kun huomasin Ronille tulleen jo useampi hoitajahaku. Noh, ajattelin sitten, että yrittänyttä ei laiteta! Tämä ori oli toinen kahdesta vaihtoehdostani, mutta valinta ei kuitenkaan ollut vaikea. Orin uljas mutta vekkuli luonne sai minut hymyilemään. Sellaista hevosta kaipasinkin juuri nyt elämääni! En mene pilvilinnailemaan ja sanomaan jotain tyyliin: "tämä ori oli rakkautta ensisilmäyksellä, ei ole mitään samanlaista joka sytyttäisi minut blaablaablaa *korvista valuu hattaraa*". Varmasti jossain vaiheessa löytyisi joku toinen sopiva hevonenkin, jos nyt ei onnista, mutta luotan onnistumiseeni ja toivon pääseväni Ronille hoitajaksi. Miksi sitten juuri minä? Olen luonteeni ansiosta sinnikäs ja persoonallinen, etkä luultavasti tule saamaan samanlaisia hoitotarinoita luettavaksi minulta kuin muilta tai tylsistymään ikiajoiksi lukiessasi aloittelijamaista tekstiä. Toivon piristäväni teksteilläni kaikkia lukijoita, ja niistä tulee varmasti löytymään vauhtia heti yleisen alkukankeuden jälkeen! Ainiin, eikä tarinoistani yleensä löydy hirveästi virheitä. Ei varsinkaan yhdys sana virheitä! Voit olla varma, että inhoan sellaisia virheitä yli kaiken. Näyttöä?Koska aloitan virtuaalihevostelun kokonaan uudelleen, ei minulla ole hoitotarinoita näytöksi. Voin kuitenkin laittaa tähän pätkän tarinasta, jota olen kirjoitellut, niin saat jotain käsitystä kirjoitystyylistäni. Taina oli kattanu aamupalapöydän suurelle terassille, ja me saatiin Helin kanssa kävellä just sopivasti kahelle vapaalle paikalle. Adakin oli pöydän ääressä. "No katohan!" Jouko naurahti. "Vai sitä meidän Aatun kanssa on tullut matsia otettua?" "Pitihän sitä onneensa koittaa", virnistin. Ykskätisenä en saanu ees leipää voideltuu, murtumakohta oli vielä tuoreena niin kipee, ja Antti voiteli mulle pari ruisleipäpalaa. Kaato se myös jugurttia lautaselle ja kaakaota lasiin. Hymyilin kiitollisena. "Sulle on vissiin sitten pakko antaa sairaslomaa", Taina sano harmistuneen näkösenä, mutta silti tais ymmärtää mua vammaista. "Ei tosiaankaan, voin mä tunteja pitää. Ja ens viikolla alkaa jo ruokkiin polleja!" pistin väliin samalla leipää nassuun ahtaen. Taina ja Jouko vaan hymyili, Antti tuhahti ja Heli suhtautu tosi kielteisesti. "Oisko se nyt parempi vaan antaa olla, ottaa se pari viikkoo lomaa nii saahaan tännekki niitä kokopainosia ja liikuntarajoitteettomattomia työntekijöitä." "Ootko tosissasi?" Ada kivahti. Ensimmäinen sana koko aamuna, en ollu saanu ees lyhyttä moita siltä sisään tultuani. "Et sä tolleen voi sanoa! Jos Jani sanoo et se pystyy autteleen, niin kai se kans pystyy sitten jossai määrin. Ei siitä haittaakaan oo, itepähän se tietää omat kipukynnyksensä." "Ada", Heli kivahti. Ada nousi pöydästä. "Et sä voi noin vaan lähtä kävelemään!" Antti huuteli sen perään. "Mulla on valmennus, kai te sen tiesitte. Palataan", Ada huus kääntymättä kannoillaan ja marssi päättäväisenä talliin. Vihasena oikeestaan. Huhhuh. Pöytään laskeutu kiusallinen hiljasuus. "Joku on noussut väärällä tossulla ylös tänään", naurahin kuivasti, mutta se ei tilannetta paljoa korjannut.Siinä tämä tiivistetysti, Jappis kiittää ja kumartaa tälläerää!
|
|
|
Post by Kristel on Sept 9, 2013 14:43:44 GMT 3
Ω KristelTässä onkin innokas norjalaistyttö! Kristel on syntynyt Oslossa 13. helmikuuta ja on vasta muuttanut Pohjois-Norjan kauneuteen. Kristel on 16-vuotias innokas hevosharrastaja, joka ennen muuttoaan läpiratsasti nuoria norjanvuonohevosia yksityistallilla. Kristel omistaa aika pitkän pinnan hevosten koulutuksessa eikä koskaan väsy yrittämään uudestaan, vaikka itseään kuinka ärsyttäisi. Kristel on hulluna suomalaiseen poptähteen Isac Elliotiin ja kuuntelee tätä koko ajan - tallilla, koulussa, kävellessä tienvarressa. IRL Kristel on suomalainen, jolta löytyy ikää se 20 vuotta. Opiskeleva nuori nainen viettää aikaansa kaveriporukassa, opiskellen ja nyt viimein ja vihdoin hän on päättänyt että aikaa on jälleen myös virtuaalitalleilulle. Palasi siis juuri muutaman vuoden tauolta v-heppailusta (: Kokemusta virtuaaliheppailusta siis löytyy muttei sen enempää erityistä näyttöä, onhan kirjoitus- ja piirtotyyli vuosien aikana kehittynyt. Kristel rakastaa kirjoittamista kaikenlaisissa vapauksissaan - päiväkirjamerkintöjä voi tulla runoista realistisimpiin tarinoihin mitä voit keksiä, usein Kristel pyrkii käyttämään vähän taiteilijanvapauksia eikä kaikki aina mene miten pitää. Lentäviä hevosia ei sentään löydy, linnut lentää ja siinä se. Realistisuuden ja hyvän maun rajoissa. Ω Miksi juuri hän?Ensiksi vastaan kysymykseen kuka. Eli, minun kiinnostukseni syttyi kuin tähti taivaalla ja tämän ensirakkauden kohde oli eestinhevonen Raffe. Raffe inspiroi minua niin koulutettavana kuin joka päivän piristäjänäkin, heti teki mieli laittaa sormet sauhuamaan. Raffe inspiroi minua kaikin puolin, ja olen nyt lähiaikoina päässyt yhä lähemmäs pieniä hevosia, ja itseasiassa olen suorastaan hurahtanut eestiläisiin rotuihin. Joskus kun kävin Virossa ratsastuslenkillä Pärnun valkoisella hiekkarannalla eestinhevosen kanssa, se oli tarpeeksi. Olin koukussa. Raffe inspiroi minua tarinamielessä ja houkuttaa leikkimään sanoilla sekä runoilemaan. Väritykseltään minusta omalla tavallaan niin kaunis ruuna, ja rakastuin herran silmiin... jotenkin omalla tavallaan kutsuvat, ja mielenkiintoa herättävät. Plussaa siitä että väri ei ole myöskään niin äärettömän vaikea piirtää. Minulla ei ole ollut inspiraatiota alkaa hoitamaan painthevosia, sillä vaikka väri näyttää upealta omistajan piirtämänä, on vaikeaa saada hevoset väritys samankaltaiseksi kuin mitä omistaja on sen onnistunut vangitsemaan kuvaan. Luonteeltaan Raffe on kullannuppu, joka sopii minulle. En etsi kuitenkaan hoitohevoseksi äkäistä hevosta, joka puree posken auki kun yrittää hakea lohtua kurjan koulupäivän vuoksi. Nään Raffen kaikin puolin täydellisenä, ja vaikka sanotaankin että kukaan ei voi olla täydellinen (ja olen vieläpä samaistunut tähän) niin tällä kertaa voi tehdä jopa poikkeuksenkin - Raffe oli kuin apua taivaalta siihen ikävään, mikä huutaa minua takaisin Viroon rannalle ratsastamaan. Ω Kristel juuri Shelyesiin?Miksi sitten Shelyes ja miksi juuri minä? Shelyesin hevoset hevoset ovat aina inspiroineet minua, Raffe aivan erityisesti silmään pistäen. Shelyesin väki on mukavaa, oi kyllä olen lukanut salaa hoitajien päiväkirjoja ja muuta pulinaa foorumilla. Shelyesissä on minusta yhtenäinen ja hieno tallihenki, joka korostuu lämminhenkisyydellä. Pidän sivujen ja foorumin ulkoasusta erityisen paljon, ja sekin on tärkeää minun arvoasteikollani. Minua ei ainakaan huvita hoitaa tallilla, jolla on suttuinen ulkoasu vuodelta nakki. Shelyesissä on myös monipuolista toimintaa, josta iiiiso plussa! Tämän lisäksi myös tallin ympäristö inspiroi minua, Norjan kauneus piirtyi heti mieleeni.
|
|
|
Post by Joonatan on Sept 13, 2013 22:00:47 GMT 3
Hoitajaksi hevoselle Kornblomst e Vinja JoonatanJoonatan on kohta 16 vuotta täyttävä nuori hevosmies. Suomalais-syntyinen poika omaa rennon ja vähän omalaatuisen huumorin tajun, eikä puhdasta maalaisjärkeä pojan päästä puutu. Aikaisemmilta talleilta pojan tuntee mitä oudoimmista liikutus tyyleistä ja omaperäisistä vitseistä. Tähän poikaan on helppo tutustua ja Joonatan tuleekin toimeen kaikkien kanssa. Virtuaalitallikokemusta pojaltalöytyy noin 3 vuoden takaa ja irl hevoskokemusta pienestä pitäen, eli Joonatan tietää kyllä, mikä on satulahuopa! Vaikka omaakin aika hupsun luonteen, osaa Joonatan olla hevosten kanssa rauhallinen ja päänsäpitävä. Joonatanilla on kokemusta kapinallisista oreista, kilteistä ruunista ja itsepäisistä tammoista (varsinkin omasta russ-tammasta, joka osaa olla päänsä pitävä). Äsken mainuítun tamman Joonatan on kouluttanut itse, joten myös höpsöistä varsoista on kokemusta. Tästä pojasta saisi höpsön talli kaverin joko ratsaille tai talikon varteen. Ulkonäöltään Joonatan on ruskeatukkainen ja -silmäinen ja näyttää samalta mitä luonne on – kengät saattaa olla tahateen laitettu vääriin jalkoihin jne.. Joonatanilla näkee yleensä päällä vähän kulahtaneet tallikengät, uutta huutoa olevat mustat ratsastus housut ja aika tavallisen syys/kevät takin tai vaihtoehtoisesti kesällä jonkin T-paidan. Miksi tahdon Vinjan?Ensimmäiseksi Vinjassa pisti silmään tuo turpoava maha. Olisi mukava kasvattaa myös oman pnini lisksi jokin toinenkin varsa. Seuraavana pisti silmään Vinjan kunto. Minun tekisi jo nytten mieli alkaa liikuttamaan tuota ponia, jotta poni saisi lihasta luiden ympärille. Sitä paitsi, kun poni oma ponini muutti isäni luokse Suomeen, minulla ei täällä Norjassa ole ketään hevosystävää ja olen varma, että Vinjasta ja tämän varsasta tulisi minulle mukavat silkkiturvat elämääni. Miksi Shelyes? Shelyesin porukka näyttää pällepäin tiiviiltä ja sellaiselta, joassa kaikki luottaa toisiinsa -minulle juuri sopiva. Shelyesissä on mukavan pieni porukka ja huomaa heti, että tänne otetaan vain valitut. Hvorfor gjør jeg (miksi minä)Olen aktiivinen. Naurahdan, jos pääsen ratsaille, mutta en inahda, jos joudun talikon varteen. Selkeämmin, rakastan kaikkea, mitä joku minulle tallilla keksii antaa tehtäväksi. Tällä hetkellä inspistä on todella paljon ja vaikka en jokapäivä kirjoittaisikaan niin ainakin kerran viikossa. Koulu (ja varsinkin ysi luokka) vie paljon aikaa, joten pyrin kirjoittamaan tarinan rauhassa ensin wordille, jonka jäkeen liitän sen hoitopäiväkirjaan. Pyrin kirjoittamaan noin kahdesti viikossa. [glow=red,2,300][glow=red,2,300]Ystävälisin terveisin Joonatan (Jonttu) ja onnea muille [/glow][glow=red,2,300][/glow]hakijoille![/glow][glow=red,2,300][/glow] P.S Kirjoitan ja piirrän mielelläni. Näyttöä ei juuri nyt ole, kun en virtuaalimaailmassa ola vähään aikaan pyörinyt. Piirrän tällä hetkellä mieluiten paintilla (kuvat ovat lähes maailman surkeimpia), mutta heti kun tuo rakas skannerimme akaisi tekemään yhteistyötä, niin varmaan on aika käsin piirrustus painotteista. Muuten olen kirjoituspainotteinen ja kuvia tuee inspiksen mukaan välillä joka tarinan yhteyteen ja väliä vähän harvemmin
|
|
|
Post by summer on Sept 13, 2013 23:37:48 GMT 3
Heissan!
Haluaisin hoitajaksi Vinjalle.
Summer
IRL: Olen ratsastusta harrastava, pian 13 vuotta täyttävä nuori tyttö. Muistutan aika paljon URL hahmoani, eli olen tosi ujo porkkanapää. Virtuaalihevosten maailmaan eksyin reilu vuosi sitten, ja matkan varrella on tullut hoidettua jos jonkinlaista konimusta. Nyt panostaisin kuitenkin täysin vain ja ainoastaan Vinjan hoitoon! Kirjoitus on mielestäni tosi kivaa, ja piirrän myös vaikkei kuvisnumeroni paras olekaan!
URL: Ujo , viiteentoista kääntyvä porkkanapää, joka kuitenkin jossain määrin on rohkea ja määrätietoinen. Tyttö ei pelkää hevosia, ja onkin niiden seurassa määrätietoinen. Kaikista eniten Summer rakastaa rauhallisia harjailuhetkiä, eikä niinkään ratsasta tavoitteellisesti. Hevosen hyvinvointi on aina etusijalla. Summerin motoksi sopisikin: Kun hevonen voi hyvin, minäkin voin!
Vinja
Vilja hurmasi Summerin heti ensisilmäyksellä. Summer on aina pitänyt vuonohevosista ja niitä onkin tullut pääosin hoidettua. Yhtä ihanaa ja rauhallista hevosta saa hakea kissojen ja koirien kera! Summerin mieleen kun eivät ole ns. hullut hevoset, jotka ovat kokoajat heittelemässä ratsastajia selästään komealla kaarella. Summer voisi treenailla Vinjan huippukuntoon köh köh, ai että ihan huippukuntoon.... Uskoisin, että Summer ja Vinja tulevat kokemaan kaikenlaisia seikkailuja hoitotaipaleen aikana.
Shelyes
Talli vaikuttaa aktiiviselta, jonka vuoksi täällä olisi kiva hoitaa. Shelyes on varustettu myös ihanilla tapahtumilla, sekä ystävällisellä talliporukalla. Kuvat ovat huolellisesti tehtyjä ja yp on aktiivinen. Mitä muuta tallilta voikaan toivoa? Ai niin joo, panostusta totta kai! Ja siitä ei ole epäilystäkään - Shelyes on yksi parhaimpia ja panostetuimpia talleja, joita tiedän!
Miksi minä
No olen aktiivinen ja tykkään ihan älyttömästi kirjoittaa! Vinja on myös inspiroiva poni, vaikka se onkin kiltti perusluonteeltaan. Osallistuisin aktiivisesti myös muihin tapahtumiin. No, en muita syitä keksi, mutta ainakin olen huolellinen ja aktiivinen! Teen hommat aina loppuun asti enkä jätä niitä kesken.
Näyttöjä ei nyt ole, mutta jään toivomaan parasta!
Syksyisin terveisin, Summer
|
|
|
Post by Zachary on Sept 20, 2013 19:55:27 GMT 3
Heissan, terve, moi ja hei! Tällä kertaa hoitajaksi hakee 17.v pojan nulikka " Zachary", jolla hevosmiestaidot ovat verissä. Tummatukkainen komistus käsittelee nelijalkaisia varmoin ottein ja mahtaileekin muille monesti kun hän osaa tehdä jotain mitä sinä et. Joskus voi tuntua että sinisilmien takaa löytyy pelkkää sontaa ja kärttyisyyttä, mutta joskus oikean henkilön kohdalla miehen mieli aukeaa sellaiseksi mikä hän oikeasti on ja hänen mukavampi puolensa työntyy eteen... Historiaa...Zachary syntyi Ruotsin pohjoisosissa perheensä hevostilalla. Siellä hän oppi hevosten käsittelystä kaiken mitä hän halusikin oppia ja oli tyytyväinen elämäänsä siellä karvamopedien keskellä. 16 vuotiaana Hän kuitenkin muutti opiskelemaan Suomeen, tavoitteena tulla joskus huippu valmentajaksi ja kilparatsastajaksi. Kaikki kuitenkin muuttui viime kesänä kun suomalaistyttö mursi hänen sydämensä lähes kirjaimellisesti. Zackia suututti tyttöystävänsä petettyä häntä, eikä voinut enää jäädä sille paikkakunnalle ikävän muiston takia. Hän sulkeutui omiin oloihinsa ja hevostelut jäivät kokonaan. Pojasta muuttui lähes silmissä kiukkuisa ja ärtyisä tyyppi, joka yritti vain välttää muiden seuraa, vaikka toisaalta kaipasi sitä sisimmässään. Syksyllä Norjasta löytyi halpa vuokra-asunto, jonne Zachary päätti muuttaa uuden alun toivossa. Siellä hän jatkoi opiskeluitaan, mutta yritti sivuuttaa ihmiset lähes kokonaan. Kun hänen vanhempansa kuulivat asiasta, he suorastaan olivat pettyneitä ainoaan poikaansa. Siitä minkälainen hänestä oli tullut ja uhkasivat lopettaa vuokra-asunnon maksamisen jos poika ei edes yrittäisi olla muiden kanssa ja menisi jonnekin tallille tekemään sitä mitä poika rakasti -hevosten hoitoa. Nyt...Nyt Zachary päätti edes yrittää palailla todelliseen maailmaan ihmisten joukkoon, vaikka se tuntuu varsin hankalalta. Hän tiuskii välillä ihmisille, mutta monesti joku sattuu saamaan pojan juttu tuulelle ja saa hänen todellisen -hyvän persoonansa esiin. Hoitohevoseksi ehdottomasti Roni. Noin komia otus olisi omiaan tälläiselle pojankoltiaiselle, sillä siltä löytyy sisukkuutta ja uljautta upeine piirteineen, joka vei tämäkin miehen alun sydämen totaalisesti. Kisaaminen on ehdoton plussa ja mitäpä muutakaan tältä herralta löytyy kuin määrätietoisia otteita. Zachary pitäisi ehdottomasti valita, sillä saisitte mukavan(eh-ehkä ei niin mukavan tyypin) persoona pläjäyksen mukaan Shelyn jo kirjavaan arkeen. Toimintaan tulisin osallistumaan enemmän tai vähemmän, ja hoitokirjaakin täyttäisin aina kun kerkeäisin. Pieni teksti näyttö :Siinä se seisoi juuri äsken. Eihän hän ollut kun käynyt piipahtamassa omistajan juttusilla kun 500 kiloa meetwurstia oli hävinnyt karsinasta johonkin. Se oli vaan yksinkertaisesti poissa. Hävinnyt.. Oliko hän tulossa kenties hulluksi, vai oliko hän nähnyt näkyjään? Kaikki muutkin olivat hävinneet. Hoitajalikkoja ärsyttävine pinkkeineen harjapakkineen, he olivat myös poissa. Perkele. Missä kaikki olivat? Zac kävelee rivakasti ulos. Sielläkään ei ollut ketään. Ei ristin sieluakaan. Mies kiertää sattuman varaisesti tallin pihapiiriä ympäri, mutta ketään ei näkynyt. Siis ei missään. Tummatukkaista ärsytti -suorastaan vihastutti. Syksyisessä iltapimeässä oli ihana edes yrittää etsiä ketään kun ei nähnyt viittämetriä kauemmas. Ja kun tämän piti olla talli, jossa on paljon väkeä. Mihin ne parikymmentä tyyppiä katosi? Kuin pierut Saharaan... Zac on juuri kääntymäisillään takaisin tallille päin kun kauempana pellon reunassa näkyi jotain valkeaa. Se suorastaan hohti iltahämärässä. Mies kävelee kohti valkoista olentoa ja lähemmin tarkasteltuna se olikin hevonen. Täysin valkoinen ja se hohti... -kuin aave. Zac jäi tyrmistyneenä katsomaan nelijalkaista, joka ravaili metsän rajassa häntä kaarella ja pää korkealla. Sen askeleet olivat niin sulavia. Mies ei ollut koskaan nähnyt mitään noin kaunista. Kylmät väreet sinkoavat miehen lävitse kun hän huomaa hevosen pysähtyneen ja tuijottavan suoraan häneen. Eikä vain suoraan häneen, vaan suoraan hänen silmiinsä....
Virtuaalihevosia olen harrastellut vasta kolmisen vuotta, mutta irl hevoskokemusta löytyy 10 vuoden ajalta. Toivottavasti lykästäisi, mutta onnea myös muille hoitajille.
|
|
Venla
New Member
Kuva ?Iida
|
Post by Venla on Sept 21, 2013 12:55:07 GMT 3
Moikka!
Täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee Venla niminen, 16-vuotias tyttönen norjasta. Olen luonteeltani erittäin räiskyvä, minua ei kovin usein pahalla päällä näe. Omaan kuitenkin myös kyvyn kuunnella muita ja useimmat sanovatkin että minulle on aina helppo tulla puhumaan, oli asia millainen tahansa. Suutun melko helposti, mutta jo alle kahden minuutin kuluttua nauran tapahtuneelle itsekkin. Pituutta minulla on tasan 153cm eikä milliäkään enempää, kiitos lyhyiden vanhempieni. Olen siis ikuinen tomera poniratsastaja, sillä painonkin puolesta menen vielä hyvin vaikka shetlanninponeilla. Ratsastusta olen harrastanut yhdeksän vuoden ajan, tasoltani olen siis HeA ja ratana hypännyt 100cm. Myös ajotaidot on hyvin muistissa muutaman vuoden takaa!
Minulla on keskipitkät mustat hiukset sekä vihertävät silmät. Naamassa voi huomata muutamia pisamia ja kasvoilla on aina mitä hullunkurisempi ilme. Tykkään pukeutua huppareihin ja niitä minulta löytyy vaatekaapistani ihan pilvin pimein. Jalassa on yleensä farkut taikka lökärit, mutta tallilla tietenkin ratsastushousut, joita tykkään niitäkin hamstrailla uusia melkein joka kuukausi.
Sitten asiaan, eli hoitohevosehdokkaaseen! Selaillessani vaihtoehtoja, sieltä pomppasi heti silmiin ehdoton suosikkini, nimittäin Aage. Poniherra on luonteeltaan kuin minulle nakutettu: huumorintajuinen, hieman testaileva ja ratsastaessakin haastetta löytyy. Tulisin varmasti olemaan määrätietoinen johtaja ruunalle (mutta samalla lellimään sen pilalle, heh) ja keksisin monipuolista puuhailtavaa, enkä aina vain humputtelisi menemään ympäri kenttää harjoitusravissa.
Toinen, mutta ei lainkaan huonompi vaihtoehto olisi Feitli. Pieni ja pörröinen issikkatamma olisi täydellinen ystävä pitkäksi aikaa ja plussana vielä saisi olla mukana tutustuttamassa sitä ratsastuksen saloihin. Olen ennenkin ollut kouluttamassa nuoria poneja ratsuiksi, joten uskon että pärjäisimme hienosti Feitlinkin kanssa.
Eipä tässä sitten muuta kauheasti tule mieleen. Näyttöä minulla ei valitettavasti ole antaa, nimittäin en ole pitkään aikaan virtuaalitalleilla pyörinyt ja kaikki vanhemmat tarinat ja kuvat olen ehtinyt koneeltani jo poistaa. Mutta kirjoitustyylini on melko tavallinen, ei mitäänkään silmiinpistävä, mutta äidinkieleopettaja on sitä kyllä aina kehunut. Piirrän myös melko omaperäisesti ja hauskasti, humoristiset kuvat ovat eniten mieleeni.
Toivotan onnea kaikille hakijoille, nyt vaan peukut pystyyn ja jännittämään muutamaksi päiväksi tuloksia! (:
|
|
julia
New Member
|
Post by julia on Sept 23, 2013 18:51:06 GMT 3
Haen hoitajaksi Aegelle. JuliastaJulia on 17-vuotias naisen alku. Huumorintajuinen ja vähän "läppäpersoona", joka tulee lähes kaikkien ihmisten ja kaviollisten kanssa toimeen. IRL ratsastuskokemusta löytyy n. 3 vuoden takaa ja virtuaalitalli kokemusta noin 2 vuoden takaa (välissä ollut piitkä tauko). Julia pitää kaikenlaisista poneista, mutta kääntyy kuitenkin lievästi laiskojen ja puskaponien puolelle. Julialla on kokemusta pirteistä, laiskoista ja "jekkuponeista". Julia on myös ajo-taitoinen. Ulkonäöltää Julia on punatukkainen, noin 158cm pitkä tyttö. Vihreä silmäinen tyttö pukeutu yleensä mustaan. Miksi Aege?Haluan aegen hoitoponikseni, koska tuo vaikuttaa oikein mukavalta ja olisi mielenkiintoista tutustua ruunaan paremmin. Luulen että minulta löytyy ponin jekkujen verran humorin tajua, joten taidamme olla tasoissa. Kattoo nyt, jos päsen hoitajaksi, niin kuka jekuttaa loppujen lopuksi ja ketä . Vaikka Aege on astetta puskaratsumpi, kuin minä, niin meillä tulee varmastu kivoja yhteisiä hetkiä maastossa kärryjen kaa ja ilman satulaa humputellessa. Toki aion myös treenata ahkerasti koulu- kuten estepuolellakin. Miksi minä?Olisin pitkäaikainen ja aktiivinen. Tällä hetkellä minulla ei ole työn alla kuin koulu, joten kirjoittaisin aika usein. Kun olen tallilla, niin teen muutakin, kuin olen hjoitoponini kanssa, esim. minut saattaa nähdä iltatallilla tai muuten vain pyörimässä kavereiden kanssa tallilla. Miksi Shelyes?Kaverini kertoi minulle tästä tallista koulussa ja päätin käydä katsomassa. Shely on rento ja aktiivinen talli ja täällä näyttää olevan mukavaa porukkaa. Näyttöä minulla ei ole antaa, kun en ole ollut pitkään aikaan issään tallilla. Olen kirjoituspainotteinen, mutta jotain piirrustuksia tule välillä Ystävällisin terveisin Julia.P.S IRL kaverini on siis Janette ja hänen kanssa minut yleensä löytää häärimästä.
|
|