|
Post by Jassu on Mar 3, 2013 20:50:33 GMT 3
Monen hevosen ollessa ilman hoitajaa, on taas aika avata hoitajahakutopic.Säännöt lienevät tutut suurimmalle osalle teistä - jos kuitenkin jokin hoitajahaun tekemisessä askarruttaa, tutustu ihmeessä ohjesivuun. Samalta sivulta löytyy myös infoa mm. hoitajien tehtävistä. Lyhyesti: Kerro kuka olet, miksi juuri sinut pitäisi valita hoitajaksi, ja voit myös esitellä aiempaa kokemustasi virtuaalihevosista, jos sellaista on. Voit liittää viestiisi myös tekemiäsi piirroksia tai esimerkkejä hoitotarinoista. Hoitajaa etsivät:Tuntiponit:Bee's Wildchild "Vippe" - Tallin seniori, herttainen Vippe-ori kaipaa rauhallista hoitajaa, joka kuitenkin kykenisi myös pitämään poniherran omalla korkealla koulutustasollaan.Just Like Em' "Loka" - Rauhallinen ja ujo Loka kaipaa määrätietoista ja pehmeäkätistä hoitajaa, joka taitaa myös painoapujen käytön ratsastettaessa. Elin av Rågkross "Elli" - Vasta varsonut Elli-tamma kaipaa aktiviteettia elämäänsä. Hoitajan tehtävänä olisi herätellä tamman mammaloman jäljiltä ruosteessa olevat taidot.Newell Lucas "Lucas" - Tasainen Lucas-ori sopii lähes kaikenlaisille hoitajille. Kaipaa topakkaa ratsastajaa, joka saisi ponin irtaantumaan "automaattisen kehänkiertäjän" roolista ja oikeasti työskentelemään kunnolla. Yksityishevoset:Skjønnheten Musling Tor "Lina" - Linalle kaivataan hoitajaa, joka totuttaisi varsaa ensin hevosen elämään ja myöhemmin ratsun elämään yhteistyössä omistaja Beatan kanssa.Speak of the Devil "Tevi" - Hakusessa olisi rohkea ja suhteellisen osaava hoitaja, jota kuitenkin voisin viedä Tevin kanssa eteenpäin. - JemiinaPidemmittä puheitta, areena on teidän! (: Haku sulkeutuu viimeistään maaliskuun lopussa.
|
|
Emma
Full Member
(c) Jassu
|
Post by Emma on Mar 3, 2013 21:39:52 GMT 3
Hei! (:
Emma olisi enemmän kuin halukas tuomaan aktiivisen sub-hahmon Shelyyn, nyt on tullut jostain motivaatiota huimasti lisää!
Hoitohevosta hakee siis 16-vuotias Lillian-niminen - tutuille Lil - englantilaisnuori, joka viettää vaihto-oppilasvuottaan Norjassa, Kabelvågin tienoilla. Hevoskokemusta löytyy monen vuoden ajalta, ensimmäisen kerran Lil nousi ponin selkään ratsastuskoulun talutustunneilla kahdeksankesäisenä. Luonteeltaan tyttö on mukava ja ystävällinen, innokas tekemään tallihommia ja nopea tutustumaan uusiin ihmisiin.
Ensimmäisenä hevoskatraasta pisti silmiin Vippe, mutta hevoset moneen kertaan läpi seulottua ei Lokakaan tuntuisi pahalta vaihtoehdolta. Vippe vaikuttaa juuri sellaiselta ponilta, jonka kanssa Lil tulisi mainiosti toimeen - peruskiltti mammanpoika, jolta löytyy taitoa suurinpiirtein saman verran kuin tytöltäkin. Lokan kanssa taas ei aika kävisi pitkäksi, ja painoavuilla Lil on tottunut ratsastamaan. Rauhallinen brittiläistyttö olisi juuri passeli valinta molemmille poneille.
Näyttöä löytyy Ruskan ja Heran päikyistä.
ähsori oon väsyny enkä jaksanu panostaa, mutta tärkeimmät asiat varmaan tulee esille :D
|
|
Jemiina
Full Member
(c) Jassu
|
Post by Jemiina on Mar 5, 2013 23:30:08 GMT 3
Terrrve! Minullakin olisi kiinnostusta tuomaan sub-hahmoa tänne Shelyyn. Ja jotta en veisi uusilta tulokkailta chäänssejä (ja mitenhän ton kirjottas sillee suomeks englanniks ) niin jos noille mun hakemille poneille tulee niitä hakemuksia enemmän niin mut voi hyvin heitellä laskuista pois Täällä hoitajaksi hakisi tämmönen 18-vuotias sirokokoinen poika nimeltä Petter. Petter on syntyjään ruotsalainen ja on Jemiinan serkku. Hän muutti kaksi vuotiaana Norjaan ja on asunut tähän asti Oslossa, jossa kävi ainoana poikana eräällä tallilla tunneilla ja mieltää itsensä aika kokeneeksi. Petter on innokas tekemään tallihommia ja yrittää raahata itsensä edes kerran kahdessa viikossa tallille. Poika tulee paremmin kuin hyvin toimeen tyttöjen kanssa ja on erittäin puhelias. Petteriä kiinnostaisi hakea hoitajaksi Vipelle tai Lokalle. Kummatkin tekivät vaikutuksen rauhallisuudellaan ja hyväkäytöksisyydellään. Molemmat ponit olisivat vielä sopivan kokoisia Petterille ja kun ne ovat vielä tätä Petterin mielestä parempaa sukupuolta, niin mikä estäisi.
|
|
|
Post by Inga-Stina on Mar 8, 2013 15:00:50 GMT 3
Hakisin hoitajaksi Teville tai Lokalle.
Kuka olen? Olen 13-vuotias Inga-Stina, perus-norjalainen ponityttö. Pituutta löytyy 139cm. Usein Ingaksi tai Stinaksi kutsutun tyttön voi löytää shetlanninponien (no,tai muidenkin ponien) luota, sillä tämä neiti on ponien ehdoton kannattaja. Omistaa alaselkään asti ulottuvat mustat hiukset, jonka otsatukka on räväkkään pinkki. Nämä pitkät hiukset ovat yleensä nutturalla taikka sitten auki. Enemmänkin puskaratsastaja kuin kisahullu. Hevoskärpänen puri tyttöä 7 vuotta sitten-ja sille tielle on jääty.
TEVI Sympaattinen ja hieman itsepäinen poniruuna nappasi sydämeni siltä seisomalta. Olisi mukavaa aloittaa yhteinen taival Tevin (ja Jemiinan) kanssa. Tutustuisin mieluusti ruunaan lähemmin.
LOKA Just Like Em'! Kilttiin ja ujoon poniin olisi mukavaa tutustua lähempää. Olisi mukavaa opetella tuntemaan tämä poni.
Miksi minut pitäisi valita jommankumman hoitajaksi? En välttämättä kirjoittaisi joka päivä, mutta kun ylimääräistä aikaa on. En omista piirtopöytää, mutta meillä on skanneri.
Ruudun takana Istuu 12-vuotias hevostyttö. Hoitohevonenkin on ollut, mutta aika ei enää riittänyt ja tallilla kiusattiin. Tallinvaihdon jälkeen on kisattukin paljon. Ratsastuksen aloitin 7-vuotiaana.
Näyttöä
Muutto Suomesta takaisin Norjaan
"Jukolauta mihinkään Norjaan muuttaa! Ei! En muuta!" Karjuin epätoivoiselle äidilleni. "Inga rakas! Sain työpaikan sieltä! Muutamme joka tapauksessa, sinun on turha sanoa mitään vastaan." Äiti vastasi. "Sitäpaitsi saat varmasti uusia ystäviä" Isä jatkoi.
Ikuiselta tuntuvan automatkan jälkeen olimme viimeinkin perillä. "Tässä on uusi kotimme" Isä sanoi ja osoitti suurta tummanpunaista taloa. "Saat toki valita huoneesi." "Jaa" Vastasin yksinkertaisesti.
Itse asiassa talo oli melko sievä. Kipitin yläkertaan ja tutkin huoneita. Yksi huone oli aivan erityinen. Siinä oli sievä kattoikkuna ja nurkassa pieni takka. "Otan tämän huoneen!" Karjuin äidilleni alakertaan. Portaista kuului rytinää ja äidin vaaleat hiukset näkyivät ovensuusta. "No tämähän on vallan mukava! Tule hakemaan tavaroitasi alakerrasta. Muuttofirman miehet kantavat kaikki raskaat huonekalut."
Pienoisen muuttorumban jälkeen koko perhe istui alakerran pöydän ääressä syömässä iltapalaa. "Inga-Stina, täällä on nyt hiihtoloma. Koulu alkaa vasta ensi viikolla." Isä selitti. "Tässä lähistöllä on talli, Shelyes. Sinähän voisit käydä siellä tutustumassa! Saisit uusia ystäviä" Äiti jatkoi. "En tiedä...missä se on" Vastasin nopeasti ja ponkaisin ylös tuolilta. "Inga rakas, odota!" Kuulin äitini äänen kun juoksin natisevat puuportaat yläkertaan.
Istuin pehmeällä nojatuolilla takan edessä. En ajatellut yksinkertaisesti mitään. Hetken päästä kävelin lipastolle, otin sieltä läppärini ja hyppäsin sängylle. Naputtelin selaimeen "Shelyes". "Ompa täällä hidas netti" Tuhisin itsekseni kunnes huomasin, etten ollut laittanut mokkulaa paikoilleen. Tutkin Shelyesin nettisivuja. Huomasin etusivulla olevan hoitajahaun. Näpäytin auki Tevin ja Lokan sivut. En osannut päättää, kummalle hakisin joten hain molemmille. Avasin sähköpostin ja aloin kirjoittaa viestiä tallin omistajalle, Jassulle.
Puolen tunnin miettimisen ja ahertamisen jälkeen painoin "lähetä"-nappulaa. "Jospa tärppäisi..." Mietin ja vaihdoin yöpuvun ylleni.
Onnea kaikille hakijoille! t. Inga-Stina
|
|
|
Post by Shalla on Mar 8, 2013 19:31:38 GMT 3
Terve! Täällä hakisi Tevin, Lucasin ja Ellin hoitajaksi reipas ja kaikenlaista kirjoittamista rakastava 16-vuotias neiti. Ennen kuuluin niihin, jotka pitävät hevosia parempana leivän päällä, mutta nykyään suutun, jos joku muistuttaa minua siitä. Nyt olen ratsastanut nelisen vuotta viikoittain, ja pärjään yleensä ylipirteidenkin hevosten kanssa. Tykkään mistä vain puuhailusta tallilla ja poden tuntemattomasta syystä kovaa kisakammoa. Nautin esteiden hyppäämisestä, kunhan esteet eivät nouse liian korkeiksi.
Lucas kuulosti luotettavalta ja rauhalliselta, tosin ei liian laiskalta. Elli sitä vastoin hurmasi pienellä omapäisyydellään. Tevin kanssa voisin varmasti kehittää ratsastustaitojani paremminksi, etenkin esteillä. Olisi myös mukava aloittaa uudella tallilla niin, että olisi joku tyyppi, jolta sitten kysyä kaikkia tärkeitä juttuja (sori, kun oon mamis).
Olen räväkkä, enkä yleensä paljasta sisäisiä tunteitani. Joskus saatan sanoa jollekin ihmiselle turhankin rumasti, ja tämä näkyy myös hevosten kanssa touhuillessa. Olen kova paiskimaan töitä kaikkialla muualla kuin kotona. En yleensä hymyile, kun joku näkee. Jos joku on mielestäni tyhmä tai tylsä, niin sitten on. En meikkaa tai murehdi liiemmin, mitä muut minusta ajattelevat. Olen aina pohtinut, että minun ei ikinä kannattaisi asua kerrostalossa, koska valitan aina kaikesta kaikille, mutta tässä sitä ollaan äidin ja isäpuolen kanssa kerrostalossa Solvaerin keskustassa! Hyvä, kun en sentään joudu nukkumaan olohuoneen sohvalla. Ratsastuksen lisäksi tykkään kirjoittamisesta (olisi kiva kanavoida sitä johonkin järkevään tarkoitukseen) ja jääkiekosta. Olen sukka koulussa, ja kielitaitoni on olematon. Minut tunnetaan kylillä paatuneena koviksena, jääkiekkokaukalossa hurjana taklaajana. Siitä huolimatta yritän aina pitää huolen, ettei kukaan loukkaannu puheistani, enkä tahallani esitä mitään. En juuri välitä pojista, paitsi lätkänpelaajina... Minut tunnistaa räikeän riitelevänvärisistä vaatteista ja epävireisestä "Den glider in"-hoilotuksesta.
Olen pullea ja noin 155-senttinen. Minulla on hiekanruskeat hiukset, joissa on toisella puolella pinkki ja toisella puolella violetti raita. Pidän hiuksiani yleensä kahdella tosi löysällä pompulalla. Silmäni ovat siniharmaat. Enkä tosiaan ole keijuikaismaisimpia tyttöjä, joita maa päällään kantaa.
Miksi juuri Shelyes? Tässä pientä IRL-tietoa minusta. Asuin Norjassa, Tingvollissa, kuusivuotiaaksi, sen jälkeen olen nähnyt sieltä vain kuvia. Tuntuisi mukavalta ikään kuin "palata kotiin" virtuaalitalleilun muodossa.
Pidän itseäni soveltuvana virtuaalihevosenhoitajan hommaan, koska omistaudun työlleni voimakkaasti ja ideoin jatkuvasti uusia juttuja. Olen aktiivinen, ja kirjoitan äärirealistisia juttuja, jotka poikkeavat toisistaan niin, että jotkut ovat masentavia, jotkut iloisia ja bla bla bla. Tekstini ovat mukavaa luettavaa, koska taidan oikeinkirjoituksen ja hyvän suomen kielen. (Tuntuu tyhmältä yrittää tässä kehuskella itseään, että olis madhollisimman hyvät mahikset, mutta sehän tässä on tarkoituskin..?) Kirjoitusnäyttöä en viitsinyt tähän laittaa, koska suurin osa kirjoistani on tunnelmaltaan niin angstisia ja raskaita, etteivät ne kuulu virtuaalitalleille, kun menon pitäisi olla rennompaa.
PS. Jos moderaattoreita ihmetyttää, että minulla on sama ID-numero kuin kahdella muulla, niin tiedoksi vaan, että he ovat IRL-pikkusiskoni. En siis käy Shelyesissä kolmella käyttäjällä.
Hyvää kevättä kaikille! T. Shalla
|
|
Elena
New Member
|
Post by Elena on Mar 9, 2013 17:30:07 GMT 3
Morjensta!Täällä hoitohevosta etsimässä on alunperin Ruotsista kotoisin oleva Elena, 14-kesäinen pirteä ja huumorintajuinen tallilainen. Ihastuin Elliin ja Lucakseen ensisilmäyksellä ja haluaisin nyt jommankumman ponskin hoitajaksi!Miksi juuri..... Elli säväytti suloisuudellaan ja jukuripäisellä luonteellaan ja tamman kanssa saisi luultavasti naurettua monet naurut. Hyvän maastokaverinkin tästä sympaattisesta pystyharjasta saisi sitten kun ollaan tutustuttu paremmin. ... Lucas taas vaikuttaa ihanalta halinallelta, jota voisi vain halailla ja harjailla koko päivän! Toki sitä myös muutakin äksöniä olisi, esimerkiksi esteiden ylittämistä. ... Vippekin alkoi vaikuttaa sympaattiselta hoitsuehdokkaalta, kun luonteeseen tuli tarkemmin tutustuttua. Ja nyt olen aivan rakastunut ponioriin! Villilapsi saisi puunaajakseen huolellisen hoitajan, joka ei pappaa hylkäisi. ... Shelyes on aivan ihana piirrostalli! Olisi superhypermahtavaa olla osana Shelyn kirjavaa hoitajapoppoota. Entä miksi Elena pitäisi valita hoitajaksi? Olen aktiivinen ja pyörinyt virtuaalitalleilla ennenkin. IRL -elämässä olen harrastanut ratsastusta sellaiset neljä vuotta, eli siis enköhän osaa jo jotain hevosista ja hevosten hoidosta. :'D Enkä todellakaan lopeta heti ensimmäisen kuukauden jälkeen tai vaihda hoitsua heti ensimmäisen mahdollisuuden tullen. Omistan piirtopöydän, että kuviakin tulee silloin tällöin. Hoitajana yritän olla mahdollisimman monipuolinen ja realistinen (ei siis joka kerta maastoilua tietyn reitin läpi tiettyjen tyyppien kanssa tai sadan metrin esteitä). Yritän myöskin välttää suurimpia kirjoitusvirheitä ja ujuttaa huumoria sekä jännitystä mukaan, ettei aina pelkästään "ihan tavallisia" tallipäiviä! Näyttöjä KuvaJa sit löysin ikivanhan tarinan, jonka kirjotin joskus vuos sitten (?) ja kopsin tänne siitä pätkän :) -- Kimo hevonen pureskelee kuolaimiaan korvat luimussa. Vierellä seisova, ohjia pitelevä huolestuneen näköinen aloittelija yrittää tavoittaa opettajansa katseen, mutta tämä puhuu vilkkaasti muutaman vanhimman hoitajan kanssa. Joku onneton aloittelija on taas saanut valkoisen, hurmaavan näköisen, mutta erittäin äreän Jaffan ratsukseen.
Ruuna nippaisee silmälasipäistä tyttöä kyljestä, kun tämä yrittää kiristää satulavyötä. Ponin hoitaja, Iina, on jo huomannut tilanteen, mutta ei tarjoa apuaan. Useimmilla talleilla on hyvä yhteishenki, mutta ei täällä Niemelässä. Hoitajat eivät hoida omia velvollisuuksiaan, juoruavat, kiusaavat ja hihittävät nuorempien virheille. Nytkin näen kuinka Iina osoittaa Jaffaa kohti ja kuiskaa jotain bestikselleen Elinille. Molemmat kikattavat. Ärsyttävintä tässä on se, ettei opettaja tajua mitään, vaan mielistelee mokomia.
Päätän rynnätä pikkutytön apuun kuin jonkinlainen supersankari (joka ei kylläkään onnistu hyvin, sillä olen kompastua talikkoon) mutta kukaan ei onneksi huomaa sähläämistäni. Kävelen tytön luo reippaasti pieni ystävällinen hymy huulillani.
"Tarttetko apua?" kysyn tyhmästi, sillä tyttö on ilmiselvästi avun tarpeessa. Tämä nyökkää ja tarjoudun pitämään Jaffasta kiinni, kun hän kiristää vyön. Autan tytön selkään ja säädän vielä jalustimetkin sopiviksi. "Hyvää tuntia", sanon ennenkuin Jaffa lähtee uralle. "Kiitti", tyttö sanoo ja luo minulle anteeksipyytävän hymyn, aivan kuin Jaffan sekoilu olisi ollut hänen syytään. Yleensä hoitajat katsovat aloittelijoita vihaisesti aina kun joutuvat auttamaan heitä, uhraamaan omaa arvokasta aikaansa nuoremmille. Tämä tyttö on ilmeisesti tottunut siihen. "Ei mitään, oli kiva olla avuksi", hymähdän ja luikkelehdin ulos maneesista, ennenkuin Iina ryntää luokseni valittamaan siitä, että olen juuri koskenut hänen arvokkaaseen kultaponiinsa. --Toivottavasti tärppäs, onnea myös muille hakijoille!! (: ♥ Elena
|
|
|
Post by Ansku on Mar 12, 2013 16:28:54 GMT 3
moi! Täällä hevosia rakastava tyttö etsii hoitohevosta. Kerronpas nyt itsestäni: Ansku on noin 12 vuotias tyttö, joka on suomi-norjalainen. Ansku on harrastanut ratsastusta pian 5 vuotta, mutta kokemusta on sitäkin enemmän. Ansku on noin 160cm pitkä ja hoikka. Anskulla on isot siniset silmät ja olkapään alle ulottuvat hiukset. Anskulla oli pari vuotta silmälasit, kunnes sai manguttua piilolinssit. Joskus Askun kyllä löytää silmälasit päässä. Anskun perhettä ei voi juuri rikkaaksi sanoa, siksi kisaaminen ja tunnit ovat hiukan harvemmassa. Kuitenkin Ansku yrittää aina parhaansa vaikka olisi paha päivä. Ansku tykkää mielettömästi mustista ja rennoista vaatteista, kesäisin on topilla ja talvisin hupparilla ja t-paidalla. Pitkähihaisella tätä tyttöä ei ikinä näe! Vilkaisin ja jäin tuijottamaan eniten Lucasta ja Elliä. Ne olivat uskomattoman suloisia! Nyt jännittämään, jos vaikka toisesta tulisi hoitsuni?
|
|
|
Post by Ansku on Mar 12, 2013 19:15:40 GMT 3
+ Minut pitäisi valita koska olen ahkera ja todella aktiivinen. Pidän virtuaali maailmloista:)
|
|
|
Post by Venkku on Mar 12, 2013 20:54:24 GMT 3
Saisinko hoitsuksi Vipen? Tietoja minusta: Nimi:Venla Kutsumanimi:Venkku Ikä:11 Ulkonäkö:ruskeat simmut ja hiukset Pituus:155cm Luonne:kiltti ja hauska Taidot:osaan hoitaa/harjata hevoset rauhallisesti mutta myös huolellisesti
|
|
eevi
New Member
|
Post by eevi on Mar 13, 2013 19:58:23 GMT 3
Moi! Olen Eevi 13 vuotta ja hakisin hoitajaksi Lucakselle, Ellille, Lokalle, Vipelle ja Linalle. Olen innokas, pieni hevosten ja ponien hoitaja. Olen ratsastanut noin kuusi vuotta. Minua kiinnostaa ratsastuksessa esteiden hyppääminen. Koulukin kelpaa. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta virtuaalitalleista.
Olen reipas, sosiaalinen ja uskallan puhua kaikkien kanssa. Saatan olla hevosten kanssa vähän liiankin innokas. Minulla on ruskeat, pörröiset ja lyhyet hiukset, tummat kulmakarvat ja ruskeat silmät. Olen noin 150-senttinen ja aika lailla normaalipainoinen.
Minua kiinnostaisi tosi paljon päästä virtuaalitallille hoitamaan, olen ennenkin hakenut, mutta onni ei ole potkaissut. Suunnittelen käyväni hoitamassa ehkä kerran tai kaksi viikossa, riippuu siitä, miten on aikaa.
Jään sitten toivomaan, että vihdoinkin kävisi parempi tuuri. Onnea kaikille muillekin hakijoille! T. Eevi
|
|
|
Post by Ellen on Mar 14, 2013 23:01:07 GMT 3
Heippa! Täällä etsiskelee hoitohevosta 13 vuotias tyttö nimeltään Ellen. Hakisin hoitajaksi Vipelle tai/ja Ellille Miksi juuri Elli? Ellillä oli aivan ihastuttava ja suloinen ulkönäkö! Luonnekkin olisi minulle mieluinen Ellin kanssa saisi varmasti kokea monet mahtavat hetket! Miksi juuri Vippe? Vippe kuulosti peruskiltiltä ponilta ja sen ulkönäkökin ihastutti. Jäin katselemaan Vipen suloista ulkönäköä melkeen viideksi minuutiksi Miksi juuri minä? Olisin tunnollinen, ahkera ja hyvin aktiivinen hoitaja. Pyrkisin kirjoittamaan melkeenpä joka toinen päivä ja joskus jopa joka päivä. Rakastan niin paljon kirjoittamista! Olen ollut virtuaalimaailmassa n. 1-2 vuotta Minulla ei tällä hetkellä ole muualla hoistua ja jos tänne Shelyesiin pääsen, niin en todellakaan aio edes harkita enempää, koska haluan, että aikani jää tälle ylivoimaisesti parhaalle tallille! Ja jos ei nyt tällä kertaa tärppää, niin saatte silti vielä varmasti kuulla minusta, ehkä jonkun toisen hevosen hoitajahaussa ;D Miksi juuri Shelyes? Olen jo pidemmän aikaa etsinyt kivaa piirros tallia, jossa voisin mahdollisesti alkaa hoitaa. Kun tulin tänne, ihastuin heti ensimmäisenä Shelyesin mahtavaan ulkoasuun. Sen seurauksena tutustuin sivuihin tarkemmin ja mietin kauan yhtä kysymystä..: Miten joku voi saada aikaan näin mahtavat sivut? Päätin vastata itselleni, että joillain vain on näin upeita taitoja! Olisi aivan mahtavaa olla osa tätä paikkaa! <3 Itsestäni? Olen 13 vuotias hevosia ja varsinkin poneja rakastava norjalaistyttö. Minä olen pienikokoinen ikäisekseni, sillä olen vasta 137cm pitkä ja painan n. 26kg. En silti ole mikään anorektikko Minulla on tummanruskeat, tuuheat ja paksut hiukset ja ruskeat silmät. Minä olisin myös pitkäaikainen hoitaja, enkä lopeta heti ensimmäisien viikkojen/kuukausien jälkeen! Näyttöä:"Kävelin Sammyn pilttuun luokse. Se käänsi päänsä minua kohti, kuullessaan ääneni. Astelin sen luokse ja silitin sen pehmeää turpaa. Hain harjapakkini pilttuun vierestä. Otin sieltä sinisen kovan harjan ja aloin harjata hoitsuani. Sammy tarkkaili minua koko ajan. Kun olin harjannut ponin läpikotaisin, viimeistelin vielä pehmeällä harjalla. Sammy katseli minua suloisilla nappisilmillään. Sitten hain harjakamman ja aloin harjata sen paksua tuuheaa vaaleanruskeaa harjaa. Siinä meni jonkun aikaa, koska harja oli hyvin takkuinen. Vihdoin sain tuuhean harjan harjattua ja se oli nyt siisti. Otin kaviokoukun käteeni ja menin Sammyn etukavioiden luokse. Nostin sen kaviota ja se nosti sen nätisti ja sain putsattua kivet ja hiekat ym. Otin vielä loputkin kaviot ennen, kuin lähdin hakemaan Sammyn kamat. Lähdin satulahuoneelle ja jostain syystä Sammyn satula oli Fairyn satulan paikalla ja Sammyn omaa satulaa ei näkynyt missään. Menin toiseen satulahuoneeseen, mutta ruunan satula ei ollut sielläkään. Otin Sammyn suitset ja menin sen pilttuun luokse. Huomasin, että joku oli jättänyt Sammyn satulan pilttuun viereen. Otin satulan käteeni ja liutin sen Sammyn kaulalta sen selälle. Sitten asettelin vielä satulahuovan hyvin. Kiristin satulavyön ja Sammy yritti purra, mutta en antanut sen tehdä sitä ja sain vyön kiristettyä. Sitten hain suitset ja lämmitin vielä kuolaimia. Kun kuolaimet olivat lämpimät annoin ne Sammyn suuhun. Sammy otti kuolaimet kiltisti, eikä laittanut vastaan. Laitoin suitsien hihnat kiinni ja poni oli valmis. Katsoin kelloa ja minulla olisi vielä aikaa ennen, kuin talutustuntilaiset tulisivat. Laitoin Sammyn otsaharjan nätille letille. Sitten pieni tyttö, joka oli selvästi vähän ujo tuli luokseni kysyen: "Onko tämä Sammy?" Hän katsoi minua ujona. "Jep!" Sanoin rohkaisevasti. Otin Sammyn käytävälle ja lähdin taluttamaan sitä manneesiin päin. Tyttö tuli mukanani. Maneesissa kiristin Sammyn satulavyön ja laitoin jalustimet alas. Kun tuntilaisten piti nousta selkään, alkoi tuo minunkin talutettava reipastua. "Laitat vasemman jalan jalustimeen ja otat satulan etu -ja takakaaresta kiinni, sitten vaan ponnistat ja olet selässä!" Sanoin tomerana ja ystävällisenä tytölle. Hän teki niin kuin käskettiin. Säädimme jalustimet hänelle sopiviksi ja lähdin taluttamaan pientä shettistä uralle." Tuo oli osa jostain ikivanhasta omasta tarinastani Ja siis tarina on oikeasti pidempi, mutta tuossa oli siis vain vähän siitä Eiköhän tässä nyt tullutkin kaikki tärkein Nyt sitten vaan jännittämään ja odottamaan innolla, josko Ellistä tai Vipestä tulisi hoitsuni Rakkaudella Ellen
|
|
|
Post by Jassu on Mar 16, 2013 16:54:56 GMT 3
Linalle ei ole tullut vielä yhtään hakijaa - haku pysynee auki kunnes pikkuvarsakin saa puunaajaehdokkaita (:
|
|
|
Post by Ansku on Mar 17, 2013 9:48:09 GMT 3
Voinhan mä Linaakin hoitaa, käy sekin:)
|
|
anttu
New Member
|
Post by anttu on Mar 19, 2013 14:03:03 GMT 3
Oisiko Vippe vielä vapaana? Olen Anttu (Anni) ja haluaisin muaan talli porukkaan, mahdollista? olen aktiivinen ja käyn katsomassa sivut joka päivä, kokeustakin hevosista riittää. Tämä paikka ei varmaan ollut oikea esittelylle..... Mutta niin ihastuin Vippeen, ei haittaa vaikka se olisi jo varattu voin ottaa jonkun toisen
|
|
|
Post by vivian on Mar 19, 2013 17:23:14 GMT 3
♥ Elin av Rågkross
Elli on yksin kertaisesti niin Ihana! En voi vieläkään tajuta sitä miten joku voi irtisanoutua tämän tamman hoitajan pestistä. Elli saatta olla ehkä hiukan ratsastuskolumainen poni, mutta minä ihastuin tähän vasta varsoneeseen vuonohevos tammaan. Kun luin sen luonteen ja katselin sen sivuja olin täysin myyty. Tahtoisin päästä tämän tamman hoitajaksi myös sen takia että se on aika saman lainen kuin minäkin irl elämässäni "Maastossa Elli ei ole lainkaan tahmea, kuten se kentällä on, vaan sitä saa jopa pidätellä varsinkin laukkasuorilla. Kaikenkaikkiaan tamma on jääräpäinen, mutta varsin lempeä ja lupsakka kaveri" tammahan on suorastaan ihana maastoratsu juuri mun vaatimukset täyttävä (no okei ne mun vaatimukset on että hoitohevonen olisi rauhallinen, mukava, hyvä maastoratsu eikä ole sellainen huippu luokan kilparatsu kun en itsekkaan ole mikään GP tason ratsastaja).
♥ Vivian
Vivian tutummin Viksu tai Viv on ystävllinen ja huumorintajuinen teini, jonka suusta tulee mitä hulluimpia ideoita jotka suurin osa ovat sen tyylisiä että lähdettäisiinkös tonne maastoon ilman satulaa ja suitsia pelkällä riimulla ja narulla laukkailemaan pellolle? Tyttö ei varsinaisesti pelkää mitään mutta kamalan isot pollet saavat toistaiseksi muiden huoleksi. Vivanilla on punertavat hiukset jotka ylettyvät hiukan yli rintojen, hän pitää useimmiten hiuksiaan auki mutta ne ovat välillä myös letillä. Hänen silmiensä väri on vihreä, ja hän on pituudeltaan 159cm eli ei kovin pitkä.
♥ Valitkaa minut!
Koska minä olen harrastanut virtuaalitalleillua kolmen vuoden ajan ja näin ollen olen saanut jos jonkin moista kokemusta ja tietoa. Jos pääsisin hoitajaksi olisin mukana tallin toiminnassa ja kirjoittaisin tarinoita niin paljon kuin minulla olisi aikaa ja minulla on aikaa vaikka muille jakaa koulun jälkeen ja viikon loppuisin varsinkin minulla on paljon aikaa virtuaalitalleiluun, piirtämiseen ja muutenkin netissä olemiseen esimerkiksi tarinoiden kirjoittamiseen.
♥ Miksi Shelyes?
Shelyes on ihana talli jossa hevosilla on hienosti ja huolella piirretyt kuvat. Lisäksi Shelyesissä on mukava ylläpitäjä joka tuntuu titävän mitä tekee. Tallin yksityisten omistajien ja hoitajien muodostama talliporukka on ihailtava mukava ja jokainen on niin oman laisensa mutta tulee silti toimeen keskenään. Shelyesissä ei esiinny nykyään melkein kaikilla talleilla olevaa ylläpitäjän ja tallilaisten haukkumista ja muutenkin tallilla on hyvä ilmapiiri. Shelyesissä on myös mukavasti toimintaa mys hengaajille ja tallin ulkopuolisille niinkuin myös yksityisille ja hoitajillekkin.
Onnea kaikkille muille hakijoille ja erityisesti niille jotka pääsevät hoitamaan tähän mahtavaan talliin. Te jotka ette päässet tällä kertaa vielä hoitajiksi niin muistakaa että aina koittaa uusi tilaisuus ja että aina voi koettaa uudestaan joskin eri hoitohaussa.
♥:llä Vivian
|
|