|
Post by Jassu on Nov 13, 2011 16:44:09 GMT 3
Moikka kaikille! Kauan odotetut hoitajahaut ovat vihdoin täällä. Kertaan ensin hakuohjeet, ennen kuin päästään ehdokkaisiin: 1. Esittele virtuaali-sinäsi. Muista käyttää samaa nimimerkkiä, kuin millä haluaisit hoitajalistoille. Onko sinulla aiempaa kokemusta virtuaalihevosista tai piirrospuolesta, kerro luonteestasi hieman ja tykkäätkö esimerkiksi kirjoitella tai piirtää paljon? 2. Kerro, kenelle haluat hakea. Miksi juuri sinut pitäisi valita kyseisen ponin hoitajaksi? 3. Jos haluat, voit linkittää mukaan piirroksiasi tai tarinoitasi, jotta saisimme hieman näyttöä, minkälainen on sinun tapasi hoitaa. 4. Asennetta! Kirjoita sillä tavalla, kuin sinä olet. Täällä Shelyesissä arvostamme persoonallisuutta ja huumoria, virtuaalihevostelun ei tarvitse aina olla niin vakavaa (: Onnea kaikille hakijoille! Haku päättyy todennäköisesti ensi viikon lopulla.
|
|
|
Post by saana on Nov 13, 2011 16:53:54 GMT 3
Heh, tässä laittelen siispä Lokalle tai Vapulle hoitajahakemusta muodon säilyttämiseksi näissäkin puuhissa. Tunnet siis minut, Saanan, Brellaa ehdin hoitaakin kerran ennen näitä sählinkejä. Ja foorumikäyttäytyminen tiedetään, senkin näit. Joten ei kai tässä esittelyjä paljoa pistellä, seuraavaan asiaan. Loka on juuri se, jolle haen pääasiassa, mutta jos pesti menee ohi, niin Vappukin kelpaa. Näin annan sulle vähän valinnanvapautta, jos joku muu vaikuttaa lupaavammalta. Brellan hoitaminen on jäänyt, kun muutenkin jatkamisoperaatiot ovat olleet paineina. Pientä perustelua tässä. Loka on suhtkoht nuori, suloinen ja mielenkiintoinen poni. Hoitouralle sen kanssa suunnittelisinkin ratsastelun ja hoitelun lisäksi myös maasta käsin työskentelyä, onhan homma kiinnostanut minua jo ajat, ja herkkäkin poni sopii oikein hyvin pyöröaitauskoulutuksen harjoitteluun (me tehtäisiin se ulkokentällä, muoto kun ei hommassa merkitä). Näyttöä Brellalta Lyhyt hakemus, mutta tässä on periaatteellinen asia, sillä tunnet minut jotakuinkin, ja esittelyt olisivat melko turhia. Saana kuittaa.
|
|
Pinja
Junior Member
|
Post by Pinja on Nov 13, 2011 19:03:25 GMT 3
Heido! Hakisin Vinjalle hoitajaksi.
Kuka minä olen?
Olen 16-vuotta vanha tyttö. Ratsastuksen olen aloittanut n. 11-vuotiaana. Tykkään kirjoitella todella paljon. Itseasiassa minulla on yksipaksu vihko johon olen kirjoitellut n. 4-sivun novelleja. Piirtämistäkin minä harrastan, mutta en yhtä paljon kuin kirjoittamista. Kävin 2009 - vuonna hovos aiheisessa piirrustuskurssissa. En silti kehittynyt paljon. Minulla on aijempaa kokemusta virtuaalitalleista.
Miksi Vinja?
Jos nyt ihan totta puhun niin kun katselin tammaa tuli oma IRL- hoitsu mieleen, joka päätti päivänsä tässä vuoden alussa. Muitakin syitä tietty oli mm. rakastan norjan vuonohevosia ja olen seuraillut tallin toimintaa ihan tätä varten.
Miksi minä?
Olen 100% varma, että tulen olemaan aktiivinen Vinjan hoitaja. Olen myös 100% varma, että taukoja tulee olemaan varsinkin koulun takia. Toivon, että tämä silti hyväksytään. Rakastan tarinoiden kirjoittelua ja ennen kaikkea hevosia. Vaikka minulla onkin oma virtuaaliponi minulla on silti aikaa vielä yhdelle kauramoottorille. Tästä ei nyt hääppänen tullut, mutta kirjottelen näyttöä sitten joskus maanantaina - keskiviikkona tähän samaan viestiin.
Näyte:
Lönkystelin tallille ihan vaan katsomaan mahdollisesti tulevaa hoitsuani. Koska olin näin huiman nopea minulla kesti kivat 15 - 20 minsaa. Kun vihdoin pääsin tallille katsoin ympärilleni. Kyllä täälä oli hevosia. Menin itse tunnistamani Vinjan luo. "Ootko sä vinja?" kysyin tuolta aivan kuin tuo vastaisi. "Vai ootko sä muuli." kysyin naurahtaen Ei ei tuo muuli ollut. Olihan hän ihan söpö ja näin. Kelpo kaveri! Kuulin kännykkäni pirisevän taskussa. Huokaisin. Kuka tällä kertaa. Äiti? Pikkusisko? Kenties mun marsu. Vastasin puhelimeen ja yksin kertainen vastaus pääsi suustani: "Moi." Sanoin puhelimeen. "Missä sä oot?" kysyi äiti ja 50% varmuudella hän kysyisi onks tääl semmonenkin. Ei kuitenkaan kysynyt. Tälläkertaa.
Lähdin käppäilemään ympäri tallia. Halusin tutustua siihen. Pian kello olikin jo puoli kuusi. Olin juuri lähtemässä kun näin pikkutytön Vinjan karsinalla. Hänellä oli päällään turvaliivi ja kypärä ja tietty ratsastushousut, paita ja kengät. Tyttö katseli ympärilleen ja sitten taas Vinjaa. Arvelin tuon menevän seuraavalle alkeisjatko tunnille. "Moi tarviitko sä apua?" Menin tuon luo ja kysyin Arvelin tytön iäksi noin 9-vuotta. "Joo" Tyttö sanoin hyvin ujolla äänellä ja nyökkäsi. "Meetkö sä Vinjalla?" Kysyin. "Joo" hän sanoi taas ujona. "Mikä sun nimi on?" Kysyin. "Henni" tyttö vastasi taas ujona. Koska Vinjalle haettiin hoitajaa sillä ei varmaan ollut vielä sitä. "Mä voin auttaa suo." sanoin ja hymyilin. "Joo" Tyttö sanoi taas ujona. Avasin Menin hakemaan Vinjan harjat ja avasin Vinjan karsinan oven. "Nyt sä voit mennä harjaamaan Vinjaa." Janoin ja ojensin juuriharjan Hennille. Henni nyökkäsi ja meni. "Harjaa ihan voimakkain liikkein ettei Vinjaa kutita." Ohjasin. Henni pärjäsi hienosti. Hän oli vähän ujo, mutta se ei haitannut. Autoin Henniä harjaamaan Vinjan, putsaamaan sen kaviot ja varustamaan Vinjan. Mitään mutkia ei tullut. Vinja oli kiltti. Paitsi vähän se murjotti satulalle, mutta eihän poni mitään uskaltanut tehdä. Taputin sitä kaulalle. "Nyt sä voit taluttaa sen kentälle tai missä te tunnin pidättekin." Sanoin. Henni nyökkäsi ja lähti taluttamaan ratsuaan tallista ulos.
Menin katsomaan sitä tuntia. Katselin hevo...Poneja. Talli näytti olevan Poni talli. Kauheasti ei isompia hevosia esiintynyt. Tuntia pitävä opettaja vaikutti mukavalta. Katsoin tallityttöjä, jotka seisoivat kentänaidan vieressä. Heillä kaikilla näytti olevan oma lempparinsa. Yhden oli Lore toisen taas Vippe. En tunnistanut ainoatakaan muuta hevosta kuin vain Vinjan. Vinjan jota minäkin olin hoitsuksi hakenut. Pienen pyöreän vuoniksen, joka liikkui tunnilla kepein askelin. Söpöä. Todella söpöä. Neiti näytti olevan mukava, rauhallinen muuli poni. Katsoin vähän toisia poneja. "Jessica pidätä vähän Tomua. Affy voi auttaa." Opettaja huusi. Tyttö joka talutti Tomua näytti olevan hengästynyt. Ratsastaja sitäkin hennästyneempi. Vinjalla ja Hennillä ei ollut taluttajaa. Ehkä siksi, että Henni osisi ratsastaa. Ehkä siksi, että Vinjalla ei ollut hoitajaa tai hoitaja ei ollut paikanpäällä. Tomu näytti sulavaliikkeiseltä poniksi. Kainis, mutta ei ihan minun mieleen. Minulla ei ollut tallilla tekemistä joten päätin lähteä kotiin. Kotiinkin kesti oman aikansa päätyä. Varsinkin kun olin näinkin nopea. Miettisin mitä kaikkea tänään oli tapahtunut. Hmm... Olin auttanut Henniä, Raivustuttanut äidin, jne. Minulla meni hyvin. Onneksi minulla oli kuitenkin vanhoja kavereita, jotka eivät harmikseni tykänneet hevosista. Yläpäätään mistään eläimistä. Niitä kiinnosti vain muoti. Rasittavaa. Toivon löytäväni uusia kavereita tallilta. Periaatteessa minulla oli jo yksi kaveri. Vinja.
//Lyhyt, mutta ei oikein ollut aihetta mistä kirjottaa.. Pytyn parempaan.
|
|
sara
New Member
|
Post by sara on Nov 13, 2011 19:18:32 GMT 3
Heissan! Vanha tuttu Sara täälä hakisi hoitajaksi tallin uudelle tulokkaalle Vapulle. Miksi juuri tuo tamma? Miksi takaisin Shelyesiin? Kuka Sara onkaan?
Eli Vapun hoitajaksi haluaisin sen luonteen ja ulkonäön takia. Se on mukavaa että tamma on rauhallinen ja välillä keksii omia metkujaan:) Pärjään tuollaisten ihanuuksien kanssa vallan mainiosti:) Tamma on väriltään kaunis ja se on sopivan kokoinen. Ratsastaessa ihanan oloine.
Shelyesiin olen ikävöinyt kauan takaisin. On ollut ikävä tallia. Crimen uutena omistajana ja Lizzyn edellisenä hoitajana ja nykyisenä omistajana olen valmis palaamaan talliin. Talli on Saralle tuttu ja hevosetkin.
Sara? Kuka kumma? Sara on siis 17vuotias tyttö, joka omistaa vaaleat kikkurat hiukset, jotka yleensä somalla nutturalla. Omistaa siniset suuret silmät. Pituutta löytyy jonkin verran (160cm) Sara ei ole mikään kovin pitkä, mutta ei myöskään kovin lyhyt. Aika keskiverto, mutta siitä ei enään kasveta kun korkeintaan sentti tai pari. Luonteeltaan Sara on huumorintajuinen, puhelias ja häneen on helppo tutustua. Suht koht aktiivinen ja muutenkin mukava. Hänen seurassaan ei ole tylsää. Sarasta saa seuraa vaikka tallitöihin. Päivät pitkät tyttö viettää tallilla ahertaen. Hevosen varusteet kiiltelevät usein kuin uudet, sillä Sara kuuraa niitä miltein joka käyttökerran jälkeen. Tallilla tyttö kulkee vaalean ruskeissa ratsastushousuissa, mustissa ratsastussaappaissa ja kesäisin topissa, mutta talvella topin paikan korvaa huppari.. Sara ei käytä talvisinkaan kunnon takkia vaan huppari on tytön mielestä täysin riittävä.
Toivon kovasti että voisin palata Shelyesiin.
Terveisin: Sara
|
|
|
Post by Aimie on Nov 13, 2011 23:45:17 GMT 3
Vanha tuttu Aimie päivää, minut tunnetaankin Shelyesissä Kittyn omistajana, ja uskoisin että porukalle suhteellisen tuttu tyyppi olen. Koska intoa omaan hevoseen ei enää ole löytynyt aikoihin, päätin kokeilla hoitamista erilaisesta näkökulmasta, tuntiponin puunaajan vinkkelistä.
Olen harrastellut pikseliponeja (kaivaa laskimen esiin...) noin kahdeksan vuotta, kokemusta löytyy sekä hoitamisesta että virtuaalitallin pidosta. Piirrospuoli on tässä parin viime vuoden aikana tullut tutuksi, ja olen herätellyt samalla piirtämisintoani - tarinoiden väkertelystä ja kirjoittamisesta olen tykännyt jo pienestä asti. Tarinoita syntyy siis vaivatta, piirtäjänä olen hitaampi, koska olen tällainen perfektionisti joka ei ole ikinä tyytyväinen kuviinsa... :D
Havittelisin Sagan hoitajaksi. Tässäpä ponitytölle sopivankokoinen hevonen, josta löytyy luonnetta. Saga on sitä mitä Kitty ei: kipakka, vielä kokematon pentu. Tällaisen hevosen kanssa kommelluksilta tuskin vältyttäisiin, ja mistäpä olisikaan mukavampi kirjoittaa kuin hoitoponista joka huiputtaa hoitajaansa kympillä. Sagan kehittymistä vielä vihreästä ratsusta konkariksi olisi hauska seurata. Ja jos on mahdollista nähdä tammaa kisakentillä, mikäs sen hoitajasta mukavampaa... ;)
En lupaa hoitavani paljon, teen vain hoitoja joihin katson panostaneeni ja joihin olen tyytyväinen. Shelyesin porukka ja koko talli ovat sen verran inspaavia, että oikean hevosen kanssa täältä saa hyvin ideoita irti. Osaan jo valmiiksi sanoa, että helmi-maaliskuu tulee olemaan kiireistä aikaa yo-kirjoitusten (</3) takia, joten silloin vheppailu jää sivummalle.
Toivottavasti flaksi käy! ;D
|
|
|
Post by viivi on Nov 17, 2011 20:57:52 GMT 3
Vihdoin hoitajahaku on täällä, tätä oon oottanut! Ruudun takana istuu (IRL) 14-vuotias tyttö, jolla on aiempaa kokemusta virtuaalitalleilusta. Harrastan itsenäisesti kirjottamista, joten olen kova kirjoittamaan. Tykkään myös piirtää aina silloin, kun inspiraatio iskee, ehkä noin kerran viikossa Olen myös aktiivinen ja innokas. Tietysti harrastan myös ratsastusta ja pollejen kanssa olen ollut tekemisissä noin viisi kuusi vuotta. Pidän eniten "vapaamuotoisesta" ratsastuksesta sekä tykkään todella paljon hypätä esteitä. Täällä Shelyesissä esiinnyn nimellä Viivi, joka on 15-vuotias tyllerö. Hän on melko rauhallinen ja ujohko, mutta tutustumisen jälkeen voit huomata Viivissä sen sosiaalisemman ja pirstsakan puolen. Koulu ei tyttöä kiinnosta paljoa, joten tämän vihkoista ja kirjan sivujen reunasta voikin bongata kuvia hevosista. Tyttö omaa pitkät vaaleanruskeat hiuksen sekä ruskeat silmät. Tämä pukeutuu tallille perusvarustukseen ja rennosti, silloin tällöin meikittä. Tallin ulkopuolella Viivi käyttää enemmän aikaansa ulkonäköönsä, mutta ei ole mikään diiva. Aluksi minulla oli vähän vaikeuksia valita kolmesta hevosesta yksi tai ees kaksi, mutta näihin polleihin päädyin sitten lopulta Sagaan kiinnitin ensimmäiseksi huomiota, koska se on niin suloinen. Luettuani sen luonnekuvauksen ihastuin siihen vielä enemmän. Sillä on luonnetta ja Sagan kanssa olisi varmasti ilo viettää aikaa! Poni on rauhallinen, mutta kipakka, aivan kuten minäkin ! Tykkään tosi paljon rauhallisista hevosista, jolloin minulle itsellekkin tulee turvallinen ja rauhallinen olo hevosen kanssa. Vinjaa ei saa unohtaa, sillä tämän pollen hoitajaksi olisi myös ilo päästä. Sen rauhallisuus ja kiltteys teki minuun vaikutuksen, tietysti myös sen suloisuus. Olen aina ihaillut norjanvuonohevosia! Vaikka se onkin rauhallinen, se osaa silti jekkuilla, mutta sehän ei haittaa. Mottoni hevosten parissa onkin: Mennään eikä meinata! Kirjoitusnäyttö: (ei kyseisestä tallista) Nuppu hörähti tuttavallisesti, kun astuin sisälle sen karsinaan. Tunsin kuinka se tuuppasi minua hellästi pari kertaa selkään. Käännyin ympäri ja tervehdin ponia lepertelemällä sille. "Heippa Nuppu", silitin sen pehmeää kaulaa. Nupun sileä karva oli jo muuttumassa paksummaksi talvikarvaksi. Nypin yksinäisia heinäkorsia sen karkeasta harjasta. Päätin lähteä maastoon Nupun kanssa, mutta vain taluttaen sitä. Minulla olikin viikon ratsastuskielto, sillä olin loukannut jalkani koulun liikuntatunnilla. Vihaan sählyä!
Haen Nupun punaisen riimun karsinan ulkopuolelta ja kiinnitän sen päitsiin. Maiskautan Nupun ulos karsinasta ja talutan sen ulos. Marraskuun viileähkö tuuli nappasi hiukseni ilmaan. Hihitin hieman. Suuntasin Nuppua taluttaen kohti maastopolkua. Se käveli takanani hieman laiskasti, joten maiskutin sille. Se valpastui heti. "Tulepa nyt", hoputin Nuppua, joka tuli perässäni. Kävelimme rinnatusten metsässä. Enää ei kuulunut lintujen lauluja, mitä kuuli kesäisin.
Teimme Nupun kanssa yli puolen tunnin lenkin eräälle purolle. Kun me palasimme tallille, oli jo hämärää. Talutin sen takaisin lämpimään talliin karsinaansa ja harjasin sen. "Heipodei Nuppuseni!" hyvästelin sen vielä moiskauttaen pienen suukon vaalealle turvalle.Näytöstä tuli hieman lyhyt, mutta ajatus on tärkein Kuvaakaan ei nyt ollut näytöksi. No mutta, siinä se taisi olla ! Saatan lisäillä jos tulee vielä jotain mieleen tai jos unohtui jotain. Onnea muillekkin hakijoille ! - Viivi
|
|
|
Post by Meeba on Nov 18, 2011 21:19:50 GMT 3
Tere (:
Mukavaa kun marraskuun haku tuli, ois kiva palata Shelyyn. Jotkut saattaa tunteakin mut, mutta olen siis Meeba ja olen aikoinani ollut Lunan hoitaja (n. vuoden & vähän yli.) Luonteelta olen iloinen ja usein optimistinen, mutta joskus kärsimätön ja temperamentinen (useimmiten... ehehe.) Mutta hevosista/poneista hoitsuksi kiinnostaisi eniten...
...LOKA. Sen persoonallisuus teki kovan vaikutuksen, puhumattakaan kiintoisasta, hienosta ulkonäöstä. Lokaa olisi tosi mahtavaa hoitaa, sen kanssa jäisi varmasti muistokkaita hetkiä mieleen.
...VAPPU. Tamman hellyyttävä luonne & suloinen ulkonäkö teki kovan vaikutuksen. Yhteistyö tamman kanssa olisi aika mahtavaa, ja sitä olisi tosi kiva hoitaa. (:
Olisin aktiivinen, hoitaisin hoitsuani yli tai väh. 3-4 kertaa kuukaudessa, pitäisin hepan kunnossa ja osallistuisin myös tilaisuuden tullessa tapahtumiin tai tunteihin sen kanssa (kuten varmaan myös muutenkin joillain muillakin hevosilla). Tarinanäyttöä löytyy Lunan päiväkirjasta (vanhoissa päiväkirjoissa). Ensimmäisellä sivulla on vähän vanhemmasta päästä tarinoita (huom. silloin kirjoitustaitoni oli vielä hakusessa) ja viimeisellä sivulla on vähän parempia ja sujuvampaa tekstiä tarinoissa.
Rakastan piirtämistä yli kaiken, kirjoittelen silloin kuin inspaa, joskus tulee todella hyviä ja pitkiä kirjoitelmia. Piirrän enemmän nykyään käsin, kuin koneella. Eniten piirrän hevosia ja koiraeläimiä, ihmisiäkin ja esimerkiksi maisemia joskus, mutta niiden piirtämistä harjoittelen vielä. Mikään ammattipiirtäjä en ole, en todellakaan, mutta teen parhaani piirrellessäni ja jos kuva menee pieleen, niin sitten se menee.
Virtuaalihevosten kanssa olen toiminut jo kauan, noin kaksi vuotta ja hieman ylikin (muissakin talleilla kuin Shelyesissä) ja olen tottunut hoitamaan ja työskentelemään niiden kanssa. Virtuaalihevoset ovat melkein yhtä mukavia kuin oikeatkin hevoset. IRL olen ratsastanut n. 2 vuotta, hieman ylikin. Aloitin tutustumalla talleihin. Hoitelin samalla yhtä hevosta, ja siivosin karsinoita. Poneilla olen tottunut enemmän ratsastaa, mutta hevosillakin ratsastus sujuu ihan kiitettävän hyvin.
Shelyes on ollut aina tosi kiva virtuaalitalli, tarpeeksi rauhallinen ja muutenkin mukava. Olisi tosi mahtavaa palata takaisin uudella hoitoponilla, sillä teitä kaikkia muita mahtavia ihmisiä on ollut tosi ikävä. (: Onnea muillekin hakijoille.
PS. Saatan muokkailla tätä vielä, jos jotain putkahtaa mieleeni 8>
|
|
|
Post by Regina on Nov 24, 2011 14:25:45 GMT 3
Tervehdys!Näin tähän alkuun onnittelut Jassulle upeasta virtuaalitallista. Olen todella iloinen löytäessäni tämän paikan, sillä olen tykästynyt piirrosvirtuaalitalleihin sen jälkeen kun jonkun aikaa hoidin Seppeleessä. Näitä kyseisiä talleja vain tulee liian harvoin vastaan. Varsinkin näin huolella tehtyjä. Ja tietenkin, vielä iloisemmaksi tulin huomatessani, että hoitajahaku on avoinna. Kuka minä sitten olen? Olen viisitoista kesäinen tytteli, joka kulkee netissä nimellä Regina. Olen hoitanut virtuaalihevosia useammallakin tallilla pitkin bittimerta, mutta jotenkin tallien toiminta on aina kupsahtanut täysin ja niinpä minun on tarvinnut lähteä seilailemaan eteenpäin. Lopulta jouduin myös pitämään muutaman vuoden tauon, koska omat oikean maailman hevoset veivät liikaa aikaa. Vaikka nyt olenkin ihka oman hevosen omistaja ja pihassamme seisoo kolme hevosta on innostus taas kasvanut virtuaalihevosiakin kohtaan. Ja jos nyt ihmettelet, mistä minulle riittää aikaa koneella oleskeluun niin kun äitikin on mukana hommassa hommat jakautuvat hyvin tasan. Hoitokokemuksiini kuuluu useammankin ongelmatapauksen ja nuoren, kipakan hevosen hoitamisia kuin sitten myös rauhallisten pullaponien ja kilttien kisahevosten hoitamista. Olen myös tottunut toimimaan ongelmatilanteissa, enkä siis jää toimettomaksi esimerkiksi ähky- tai kuumetapauksissa. En myöskään pelkää liata itseäni vaan pidän tallihommia itsestäänselvyyksinä, jotka kuuluvat joka hoitajan hommiin. Oikeassa elämässä harrastus on kuulunut elämääni 15 vuoden ajan, ratsastuskokemusta taasseen on kertynyt nyt noin 12 vuotta. Persoonaltani olen erittäin moninainen. Olen mukava ja muiden kanssa toimeen tuleva, mutta myös erittäin impulsiivinen ja temperamenttinen. Eritoten itseäni ja muita kohtaan tehdyt vääryydet saavat minut erittäin vihaiseksi. Hevosten kanssa osaan olla silti rauhallinen ja yritän aina hammasta purren olla suuttumasta, vaikka sitten hevonen astuisi hokkien kanssa jalkani päälle. Huumorintajuni on laaja ja tykkään nauraa, mutta olen erittäin surkea vitsin kertoja. Siispä ihmiset yleensä nauravat enemmänkin tyhmyydelleni, haha. Ketä sitten onnistui sulattamaan sydämeni? Kaikki näistä hevosista ovat aivan ihania, mutta eritoten mieleeni jäivät Saga ja Vappu. SAGA jäi mieleeni ensimmäiseksi tämän nuoren iän takia. Olen aina ollut innokas opettamaan nuoria hevosia ja työskentelemään niiden kanssa, koska mikään ei voita sitä riemua kun taisteluiden kautta päädytään voittoihin. Myös tamman vaihteleva luonne sai minut hymyilemään, sillä tunnetusti persoonalliset hevoset ovat niitä kaikkein hauskimpia ja mukavampia. Olisin onnellinen, jos saisin hoitaa tätä mussukkaa. Olen myös sen pituinen lyhyt tyttönen, ettei ratsastaminen tuottaisi ongelmia. Pieni, mutta pippurinen siis. VAPPU taasseen iski minuun, koska tämä suomipolle muistuttaa enemmän kuin elävästi omaa oikeassa maailmassa olevaa suomenhevostammaamme. Kaikilla muilla tavoin, paitsi enkelimäisellä ensivaikutelmallaan. Olen myös hyvin kiinnostunut ajamisesta ja siksi olisi kiva päästä myös kärryilemään jossain vaiheessa. Myös moninaiset jekut ovat kiva pieni lisä tähän elämään. Ja huomattuani tässä lomakkeen jo laitettuani, että Brella
ei olekaan shetlanninponi niinkuin luulin, olisi hänkin oiva vaihtoehto. Tämä pikkuponi toisi ehdottomasti väriä tylsiin harmaisiin päiviin ja minä kun hulluna tykkään haasteista. Ainoana ongelmana tässä ponissa on se, että olen enemmän koulupuolen ihmisiä, mutta se vain tuo lisää haastetta elämään. Onneksi silti tykkään myös kivoista maastoretkistä ja esteiden huumasta. Saga on kuitenkin suurin suosikkini. Miksi juuri minä? Noh, aika monet perustelut tulivat jo ylempänä, mutta muutamalla sanalla vielä tähän. Olen suhteellisen aktiivinen ja innostuksesta riippuen kävisin tallilla noin 3-6 kertaa, riippuen tietysti siitä, mitä omistajat yms. sanovat tästä. Olisin myös melkein aina käytettävissä, jos omistajalle tulisi jotain menoa tai vastaavaa. Kirjoittaminen on ollut yksi suurimpia intohimojani jo kolmisen vuotta, joten oikeinkirjoitus ja sujuvuus ei olisi mitenkään iso ongelma. Ainoa vain, että opinko käyttämään foorumin kirjoitussysteemiä, mutta aina olen valmis oppimaan. Osaan siis kirjoittaa, mutta myös piirtäminen onnistuu. Tällä hetkellä harjoittelen vasta tietokoneella piirustelua, mutta paperilla melkein kaikki onnistuu. Skanneria en omista, mutta kunhan piirustuksia ei joka päivä peräinhuudella, onnistuu skannaaminen kummitätini luona. Kirjoitusnäytettä (kappale tarina, mutta uskon sen valaisevan hieman taitojani):Pieni poika juoksi pitkin kauniin ja idyllisen maalaiskaupungin katuja pitkin. Jalat takoivat maata ja askelten äänet kimpoilivat harvakseltaan olevien omakotitalojen seinistä. Poika juoksi suuren hiekkatien toista reunaa ohittaen suurimman osan taloista. Hänen päämääränään oli tuo hiekkatien päässä oleva suuri, puisenvärinen omakotitalo. Siellä hänen perheensä odotti häntä koulusta kotiin, jolloin yhteinen päivällinen voitaisiin aloittaa. Ja nyt hänellä oli kerrottavaa perheelleen. Asia, josta perhe voisi olla ylpeä. Pian pienet jalat saavuttivat suuret rautaiset portit, jotka olivat ainokaiset rauhallisessa maalaiskylässä. Kädet tarttuivat raskaaseen rautakahvaan, painaen sen vaivoin alas. Hänen astuessaan pihaan, talon rappusilta alkoi kuulua iloista haukuntaa, pienen terrierin juostessa nauravaa poikaa vastaan. Poika kumartui silittämään koiran sileää karvaa, sen nuuskiessa häntä innoissaan heiluen hänen jalkojaan. Hetkenpäästä poika nosti katseensa suurten pääovien suuntaan, jossa hellästi hymyilevä nainen odotti häntä. Poika ampaisi juoksuun ja harppoi portaat kaksi askelmaa kerrallaan halaamaan hänen elämänsä tärkeää naishahmoa. Äitiä.
Mustahiuksinen ja lempeäkasvoinen nainen halaa poikaansa takaisin, hoputtaen hänet sitten sisälle. Poika hymyilee ja astelee eteiseen riisumaan kenkänsä, koiran vilahtaessa hänen ohitseen käytävälle. Käytävällä se seisahtuu ja haukahtaa pojalle, joka lähtee iloisena juoksemaan koira perässään pitkin taloa. Koira haukkuu innoissaan uudesta leikistä ja yrittää saada poikaa kiinni. Leikki kuitenkin päätyy pojan törmätessä johonkin pehmeään. Hänen yläpuoleltaan kuuluu tuskainen älähdys, äkillisen törmäyksen johdosta. Poika naurahtaa tämän nostaessa katseensa ihmiseen, kehen hän oli törmännyt. Kuvanäyte (ekoja töitä paintilla ):fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/168944_196757373671259_100000109929307_812193_2649905_n.jpgfbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/321222_327901460556849_100000109929307_1514082_597714018_n.jpgEiköhän siinä ollut kaikki. Anteeksi, jos lomake oli liian pitkä ja onnea kaikille hakijoille! PS. Huomasin teillä on haettu kahta yksityistä, mutta vain toinen löydetty. Onko näin, että koko karsina on nyt pistetty tuntilaisia varten vai olisiko paikka mahd. vapaana?
|
|
|
Post by merome on Nov 24, 2011 20:43:47 GMT 3
Hei! Olen 18 vuotias nuori, olen harrastellut virtuaaliheppoja kuutisen vuotta, muutamalla tauolla tosin, eli perus hommat ainakin hallussa jos ei muuta. Paljon pidän kirjoittelusta ja piirtelystä kärsivällisyydestä riippuen;) Hoidan aktiivisesti ja pyrin realisuuteen, url heppoja takana seitsemän vuotta joten paljon kokemusta takana. Täällä esiinnyn nimimerkillä Merome, 18 vuotiaana kuten irl maailmassa. Rauhallinen ja ahkera hevostyttö, ulkonäöltäni olen normaali hoikka vartaloinen, 170 pitkä, pitkät lähes mustat hiukset ja ruskettuneet kasvot. Talli varusteisiin kuuluu vaaleahkot farkut, toppi/huppari ja tennarit. Ahkera hoitaja, voit olla varma että hevonen ja sen varusteet kiiltävät. Innostuin paljon Sagasta, nuori ja mukava poni. Eritoten innostuin nimenomaan tästä nuoresta iästä ja kesken eräisestä ratsukoulutuksesta. Olen paljon ollut nuorien hevosten kanssa tekemisissä irl maailmassa, ratsuttanut yhden, kouluttanut toisen. Useampi projekti siis takana. Kokemusta löytyy ja tätä tarkoituksena hyödyntää myös Sagan kanssa. Jätän hoitotarina ja piirrustus jäljen yllätykseksi
|
|
|
Post by rose on Nov 24, 2011 20:51:25 GMT 3
Moi!Täällä kirjoittaa 12v. tyttö.Luonteeltani olen mukava ja ystävällinen,mutta jos joku loukkaa minua pahasti annan samalla mitalla takaisin.Nyt kun kerran hoitajahaku tuli ajattelin yrittää.Pidän piirtämisestä,ratsastuksesta,eläimistä ja erityisesti poneista.Minulla on paljon kokemusta oikeiden ja virtuaalihevosten hoidosta.Etenkin ponien kanssa.Pidän myös kirjoittamisesta ja piirtämisestä. Rose on mukava ja huumorintajuinen tyttö.Hevoset ja ratsastus ovat hänelle kaikki kaikessa.Mieluiten hän oleskelee tallilla kavereidensa ja hevosten kanssa.Rose on innokas esteratsastaja ja on varsinainen hurjapää.Isoinkaan este ei häntä pelota.Roseen on helppo tutustua,sillä hänen kanssaan on helppo puhua. Saga on ihana ja sympaattinen poni.Sen luonne on juuri sopiva minulle.Pidän hankalista ja omapäisistä poneista joilla riittää luonnetta niin hevään kuin pahaankin asti.Minä pidän haasteista joten Saga olisi ihanteellinen ystävä jonka kanssa yhdessä ratsastelisimme ja puuhaisimme kaikkea kivaa.Olen aktiivinen hoitaja ja kirjoitan joka päivä tarinan tai piirrän kuvan.Sagan hoitajana pitäisin siitä tosi hyvää huolta.Pyrin olemaa aina luottamuksen arvoinen. Kuvia tulee........... Tarina näyttöä...........Lumi sateli hiljalleen maahan.Lehdet pudottaneet puut huojuivat tuulessa välillä.Hämärä oli jo laskeutunut ja kuu oli noussut taivaalle. Ratsastimme Sagan kanssa nummelle jonka lumi oli jo peittänyt.Saga ravisti harjaansa ja pärskähti tyytyväisenä.Sen ja minun hengitykseni muuttui jäiseksi huuruksi.Lumihiutaleet koristelivat Sagan vaalean karvan pienillä jääkristalleilla.Kävelimme rauhassa nummella nauttien ihanasta talvi-illasta. "Kun pääsemme takaisin tallille juon glögiä ja laitan Sagalle villaloimen sekä villapintelit."Ajattelin mielessäni.Sagan lämmin selkä tuntui mukavalta vaikka pakkaanen oli kiristynyt.Onneksi Sagalla oli paksu talvikarva.Nostin laukan.Saga laukkasi rytmikkäästi eteenpäin.Hieman tunsin pomppivani,mutta se ei haitannut.Lumi vaiensi kavioniskut laukatessamme.Olin onnellinen.Sagan selässä minua ei pelottanut.Luotin tammaan,sillä se ei mitään tahallaa tekisi.Se oli vain iloinen. Päästessämme nummen toiselle puolelle pidätin Sagaa.Se siirtyi käyntiin pienen pukkihypyn jälkeen.Nojasin eteenpäin halaamaan Sagan kaulaa.Se tuntui pehmeältä ja lämpimältä.Saga hörisi iloisena minulle kun taputin sitä. - Hyvä tyttö Saga,sanoin kehuen Sagalle. Hetken kuluttua pääsimme tallipihaan.Tallissa ja päärakennuksessa olivat valot vielä päällä.Liu´ín Sagan selästä alas.Otin ohjat sen kaulalta ja maiskautin sen liikkeelle.Kaviot kopisivat tallin betonilattiaan kävellessämme tallikäytävälle.Kun olimme Sagan karsinan kohdalla Saga rynnisti karsinaan minua vieden.Otin eestinhevostammalta suitset ja laitoin ne karsinanoveen.Kävin noutamassa Sagan loimen ja pintelit.Kun vielä viimeiseksi olin laittamassa loimen eturemmiä kiinni Saga nappasi toppatakkini hihasta kiinni ja yritti kiskoa minut alas kaikin voimin.Hihitin ponin tempaukselle.Sitten Saga yritti vielä tuupata minut seinää vasten muttei onnistunut joten alistui kohtaloonsa.Suukotin Sagaa otsalle ja halasin sitä.Sitten suljin karsinan oven ja kipitin pesemään suitset.Lopuksi ristitin ne ja panin paikalleen.Sitten lähdin bussipysäkille. Nousin bussiin.Istuuduin takapenkille ja katselin ohi vilistäviä maisemia.Lumihiutaleet satelivat hiljalleen maahan.Aivan kuten silloin kun minä ja Saga laukkasimme nummella. Kuvanäyttöä:susamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/Blis.jpgsusamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/Farago.jpgsusamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/s/MIlton.jpgsusamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/s/Shadra.jpgsusamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/Smudge.pngsusamuru.suntuubi.com/datafiles/gallery/3/Smulan.jpg
|
|
|
Post by Kopsu on Nov 26, 2011 15:20:10 GMT 3
Ohjeistustarose voisi lukea kohdan Millaista on hyvä foorumikäytös uudelleen :) jassu muokkasi tekstit samaan viestiin D: - päämörköSinä kettu! - K
|
|
|
Post by Jassu on Nov 27, 2011 21:40:16 GMT 3
Huhhuh, Sagalla tuntuu olevan vientiä ! :oo Vaikea päätös edessä. Haku päätetään varmaan ensi viikon aikana ellei ihan hurjasti lisää hoitajaehokkaita oo tulossa.
|
|
|
Post by Regina on Nov 27, 2011 23:57:51 GMT 3
Jassu pitää jännityksessä! D:
tottakai ! *muahahahahah* - päämörkö
|
|
|
Post by Jasmi on Nov 28, 2011 17:06:30 GMT 3
Kuten tuo Security Check tuossa käski kirjoittaa, "live your dream". Juuri niin aion nyt tehdä. :) Haen Shelyesiin hoitajaksi, koska minusta piirrosjälki täällä on todella kaunista, mutta ennen kaikkea yhteishenki ja fiilis vaikuttavat hyviltä. Valmis Shelyes-porukka saattaa tietysti vaikeuttaa pääsyä inside-piiriin, mutta yritän parhaani sopeutuakseni mukaan jos minut valitaan. :) Minä, Jasmi aka 14-vuotias ikuinen ponityttö, pelmahdan paikalle kastanjanpunaisine hiuksineni. Siniharmaanruskeanruudullinen kauluspaita viilettää perässä kun ruskeiden ratsastushousujen piilottamat jalat kiidättävät minut Shelyesiin. Hakisin hoitajaksi Brellalle, epätodennäköistä, eikö vain? Olen aina rakastanut islanninhevosia... Äh uusiksi meni. Pienenä issikat olivat minusta jotenkin tyhmiä, olin tosin nähnyt niistä vain kuvia. 7-vuotiaalle lapselle ylväs kimo arabi kun vaikutti paljon upeammalta hevoselta kuin takkuinen, oudosti köpöttävä karvakasa. Siinä vitosluokan tienoilla kuitenkin ihastuin syvästi näihin eläimiin. Varsinkin hopeanmusta väri on sellainen nawms... <3 Sitten kun näin Shelyesin hoitajahaut ja hevoset jotka hoitajaa etsivät... :) Pieni ja pippurinen äkäpussi pisti silmään. Olen innokas oppimaan uutta ratsastuksesta ja hoitamisesta. Valitettavasti iso osa tiedoistani on pelkkää kirjaviisautta. Osaan tietysti ratsastaa ja työskennellä hevosten kanssa, omia virtuaalikaakkeja ja -talleja on myös ollut. Suutun melko herkästi ja saatan mököttää jonkin aikaa, mutta kiukku laantuu usein melko nopeasti. Murjottaminen on vain liian tylsää. :D Tutustun uusiin ihmisiin helposti, ja olen yleensä keskustelun kovin läpättäjä, vaikka joskus täysin vieraassa seurassa minut valtaa kamala ujouspuuska. Omnomnom.... Linkkejä. No tässä on yksi, virtuaaliyksärini Timon sivut ( Klicka på) jonne laitan kuvia ja tarinoita silloin tällöin. Piirtonäytettä varten kurkatkaa Albumi, nimitaulun kuva kun ei ehkä ole se hehkein. ;) Eipä kai muuta, Jasmi kiittää ja kuittaa.
|
|
Sofia
New Member
|
Post by Sofia on Nov 28, 2011 18:07:37 GMT 3
► S O F I A N E S I T T E L YSofia on 16-vuotias nuori tyttö, joka on ratsastanut viisivuotiaasta saakka, eli nopeasti laskettuna 11 vuotta. Hänellä on kokemusta niin ratsastuskoulusta, omasta ponista ja vuokraponista ja nyt olisi aika kokeilla Sheylesiä. Ratsastusvuosiin nähden Sofian kehitys ei ehkä ole kovin huima, kouluratsastuksen puolelta taitoja on B-merkin kouluradalle asti, esteitä hän on kuitenkin hypännyt 100cm ratana. Luonteeltaan Sofia on aikamoinen perfektionisti. Hän pyrkii tekemään kaiken mahdollisimman huolellisesti ja virheettömästi. Tyttö on yleensä ihan mukava, vaikka joskus heittäytyykin hiukan ahdasmieliseksi ja asettaa itsensä etusijalle. Tämä on se piirre, minkä takia kaikki eivät aina pidä Sofiasta. Hän saattaa vaikuttaa viileältä ja hiukan epämiellyttävältä ihmiseltä, mutta se on vain puolet totuudesta. Kannattaa katsoa pintaa syvemmälle, sillä kunhan Sofiaan vaan jaksaa kunnolla tutustua, hänestä tulee erittäin mukava ystävä. Tyttö onkin melko sosiaalinen ja tykkää tutustua uusiin ihmisiin, mutta kaikkien kanssa kemiat eivät vain natsaa. Hän yrittää kuitenkin tulla kaikkien kanssa toimeen, vaikka kyseessä olisikin Sofian pahin vihamies. Sofia omaa sirot kasvonpiirteet, tummat silmät ja pitkät, kastanjanruskeat hiukset. Hän on hoikka, mutta pituutta löytyy vain 159 senttiä. Tallin ulkopuolella Sofia käyttää aikaa pynttäytymiseen, meikkaa, laittaa hiukset ja valitsee vaatteensa huolella. Tämä yhdistettynä luonteeseen saa tytön vaikuttamaan aikamoiselta diivalta - mutta myönnetään, että ehkä hän sitä vähän onkin. Tallilla Sofia pukeutuu kuitenkin huolettomasti, mutta ei nyt kuitenkaan heitä päälleen ihan mitä tahansa. ► H O I T O H E V O S T O I V E E T Hakisin hoitajaksi Vinjalle tai Brellalle, koska sekä niiden ulkonäkö ja luonteet sykähdyttivät heti. Molemmat ponit ovat luonteiltaan tosi erilaisia, mutta silti pidin kummastakin. Näistä kahdesta "päätoiveeni" olisi varmaankin Vinja, mutta Brellaakin olisi mukava hoidella. (: Vinja vaikuttaa sellaiselta tavanomaiselta ratsulta, jonka kanssa ei kovin suuria ongelmia ilmenisi. Vuosien takaisen oman ponini, sekä vuokraponini kanssa olen tottunut siihen, että vain pieni pilke silmäkulmassa aiheuttaa ne lähes olemattomat temppuilut. Vinjasta olisi varmasti helppo pitää ja sitä olisi mukava hoitaa ja ratsastaa. Vinjan kaltaisiin tapauksiin olen siis tottunut ja sellaisten kanssa tulen mainiosti toimeen, joten ehkä se on se syy, miksi juuri minut tulisi valita tämän vuonistamman hoitajaksi. Sitten Brella, joka onkin aivan toista luokkaa kuin Vinja. Ratsastuskoululla käydessäni sain usein ratsukseni tuiman ja pahantuulisen New Forestinponin, joka jaksoi aina luimia ja kiukutella. Brella muistuttaa minua tästä ponista. Jokin sen ilkeydessä viehättää, sillä ainakin saisin haastetta hevosharrastukseeni. En pääsisi niin helpolla ja joutuisin oikeasti paiskimaan hommia. Mielipiteeni on kuitenkin se, ettei hevosten kanssa pidäkään aina päästä kuin koira veräjästä. Vähän haastetta pitää olla ja sitä kyllä Brellan kanssa olisi. Lisäksi Brella on islanninhevonen ja tästä rodusta olen aina pitänyt, vaikka hyvin harvoin olen niiden kanssa päässyt toimimaan. ► N Ä Y T Ö T Tarina ja piirtonäyttöä löytyy tuon linkin takaa. (: seppele.proboards.com/index.cgi?board=uusi&action=display&thread=504&page=24
|
|