|
Post by Jassu on Apr 9, 2011 23:48:38 GMT 3
Heippa, Shelyläiset ! Puolikuollut Jassu ilmoittaa ylpeänä, että seuraavat hevoset hakevat hoitajia : - Osku
- Rica
- Lizzy
- Vinja
- Saga
- Mira
Pistäthän hoitajahakemukseen selvästi, kenelle olet hakemassa, miksi juuri sinä haluaisit ryhtyä hoitajaksi ja miksi juuri sinut pitäisi valita, sekä myös piirroksia tai hoitotarinoita saa liittää näytöksi (: Päätän haun viimeistään huhtikuun lopussa, jos hakemuksia tulee useampia niin voi olla, että aiemminkin.
|
|
|
Post by Miikkuli on Apr 10, 2011 9:53:13 GMT 3
Hei. Hakisin Vinjalle hoitajaksi. Miksi minut pitäisi valita Vinjan hoitajaksi?En ole ehkä aktiivisimmasta päästä, mutta lupaisin kirjoittaa vähintään kerran kuussa joskus jopa monta kertaa viikossa. En voi luvata, että pystyisin kirjoittamaan useammin, sillä minulla on paljon kokeita ja läksyjä ja koulu syö suurimman osan ajastani. Olen kuitenkin jo kauan unelmoinut pääseväni tänne hoitajaksi ja nyt kun tilaisuuden sain päätin yrittää, sillä yrittämisellä ei menetä mitään. Olen siis 14-vuotias aktiivinen dataaja, joka surffaa foorumeilla paljon. Varsinkin virtuaalitallien foorumeita olen paljolti selaillut ja lueskellut. Joo kyllä mä tiedän, että yleensä ihmiset yrittävät olla hakemuksissa mahdollisimman vakuuttavia ja peitellä porsaanreikiä, mutta minä en tee niin. Eli asian nyt niin, että en ole kokenut ratsastaja enkä ole montaa kertaa edes laukannut hevosella. Olen kuitenkin todennut, että virtuaalihevoset ovat kehittänyt minua ratsastuksessa, vaikka se tyhmältä kuulostaakin. Olen siispä aloittelia, mutta alan taas pian ratsastaa aktiivisesti, kun polveni alkavat [jos alkavat] kantaa. Vinja vaikutti siispä sopivalta hoitohevoselta minulle. Hevosen ei kuitenkaan pidä olla automaattivaihteinen mersu ja Vinjan pienet päivän piristykset, eli kepposet täyttivät tämänkin kriteerin. Kaiken lisäksi ratsastin hiukan aikaa sitten ensimmäistä kertaa vuonohevosella. Sydämmeni hypähti ilosta, koska pääsin vihdoin ratsastamaan rodulla, jota olin jo kauan ihaillut. Vinja olisi täydellinen hoitohevonen minulle kaikin puolin. Eli olen aloittelia, rakastan pieniä kepposia ja vuoniksia ♥, mutta sinähän sen päätät ketä on täydellinen hoitaja Vinjalle. Piirtämis puoli?Rakastan piirtämistä ja piirtelen paljon. Olen hiljattain saanut piirtopöydän, jota olen alkanut käyttämään, mutta en ole ehtinyt piirtää montaa piirrustusta sillä. Tässä kuitenkin näyttö ensimmäisestä työstäni piirtopöydällä: s897.photobucket.com/albums/ac174/KhtNightStar/?action=view¤t=133.pngTässä vielä äskettäin piirtämäni kuva Väksystä, virtuaalihevosestani: s897.photobucket.com/albums/ac174/KhtNightStar/?action=view¤t=CIMG2041.jpgTarina puoli?Tarinoiden kirjoittaminen on harrastus ja mukava ajanviete. Kirjoitan niin virtuaalitalleihin, kuin äidinkielen opettajallemme säännöllisesti tarinoita. Tässä näyttöä... Teksti kirjoitettu 20.12.2010 Ronjalle toiselle hoitohevoselleni virtuaalitalli Zardaan... "Kuulin hirnahduksen ja lämmin tunne valtasi minut. Kohotin katseeni ikkunasta ja lähdin köpöttelemään Ronjan karsinaa kohden. Kengät kopisivat tallin käytävällä pehmeästi ja hyräilyni kaikui tyhjässä käytävässä. Muut olivat pikkujoulu pirskeissä hoitajien huoneessa, mutta minua ei huvittanut juhlia kun Ronja odotti hoitoa ja huolenpitoa. "Noniin", voihkaisin kasvot märkinä. Olin saanut joulupusun Ronjalta. Nauraen kuivasin kasvoni ja lähdin hakemaan harjapakkia ja ratsastus varusteita. Kantaumuksineni hortoilin harjauskarsinalle, laskien tavarat käsistäni. Oli joulu ja tallissa tuoksui kuuselle mukavasti. Ronja taisi vaistota ajatukseni ja hirnahti iloisesti. Hymähtäen avasin karsinan oven ja nappasin Ronjan talutukseen. "Hahahahahahaaa!", kihersin nauraen kun Ronja hamusi poskea ja kaulaani. Se kutitti ja paljon. Nauraen solmin Ronjan harjauskarsinaan kiinni ja hapuilin harjaa kaatuen karsinan lattialle nauraen. "Ei saa", voihkisin ja Ronja nappasi kengästäni kiinni kiskoen sen jalastani. "Hei!", huudahdin ja nousin istumaan olkia hiuksista joka suuntaan törröttäen. Ronja hirnahti iloisesti ja heitti päänsä ylös...sinne meni kenkä. Kenkä lenteli kaaressa Ronjan karsinaan. Kuului vaimea tumps ja nousin ylös. Yhdellä jalalla pomppien lähdin noutamaan kenkääni, kuin mikäkin koira keppiä. Siellähän se oli... ruokakupissa täynnä kauraa. Nappasin sen ja kaadoin kaurat takaisin. Mulkaisin Ronjaa, mutta rouvapa vain katseli ympärilleen, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Pyöräytin silmiäni huokaisten ja lähdin jatkamaan harjaus puuhiani. Pian kuulin tallin oven aukenevan ja iloinen puheen sorina tunkeutui talliin. Haikeana tajusin, että muilla oli hauskaa... he tuskin edes muistivat minua. Samassa kuului huuto:"Miikkuli!" ja havahduin mietteistäni. Kurkistin karsinan yli nurkan taa ja näin Riian, Itikan, Jewell:in ja Violetin. "Kaikki olisivat lähdössä mastoon. Tuletko sinä?", he kysyivät yhteen ääneen. Kun hymyni hyytyi muut käsittivät, että en olisi tulossa. "Mä voin jäädä ratsastaa sun kaa vaikka kentälle", Riia sanoi hymyillen. Kaikki nyökkäsivät iloisina. "Se ois kiva", naurahdin ja pian sisään virtasi lisää tallilaisia, joita en edes kaikkia nimeltä tuntenut. Kaikki alkoivat laitella hevosia kuntoon. Olihan heillä luvassa muikea maastoreissu glögiä juodessa, pipareita syödessä ja kulkuset kilisten. Lähdin Riian mukana etsimään Ronjalle ja Masille loimia, sekä ehkä jtn. pieniä kulkusilla varustettuja pehmusteita. Nauraen pengoimme loimia ja havaitsin pölyisen laatikon hyllyn alla. Kiskaisin sen sieltä alta pois ja puhalsin kaikki pölyt Riian päälle:"Köhköh", tuo yski ja hymähdin. Avasin laatikon ja pakahduin ilosta. Siellähän oli kaikkea joulukamaa hevosille. Harmi vain, että Violet oli kai unohtanut kyseisen laatikon, ja nyt he olivat jo lähteneet. Päätimme siis käyttää loimia ja tonttulakkeja hyväksemme. Kulkuset kilisivät ja hanki narskui kun talutimme hevosiamme kenttää kohti. Riialla oli satulalaukussa glögiä ja pipareita hieman. Rupattelimme iloisesti ja suljimme kentän portin jälkeemme. Koko kenttä olisi käytössämme. Nousin Ronjan selkään ja lähdin kävelemään kaviouralla. Pian Riia teki samoin. Teimme paljon taivutuksia ja voltteja, sekä ravailimme, jotta hevosten lihakset lämpenisivät pakkasessa. Jouluiset loimet, tonttulakit ja kulkusten kilinä loivat mukavan jouluisen tunnelman ja huokaisin onnesta iloisena. Toivottavasti pääsisin jouluaattonakin tallille hevosia moikkailemaan. Kantapääni painautuivat hieman Ronjan kylkiin ja nostin laukan. Riia teki samoin, sillä ei tahtonut jäädä jalkoihin. Teimme voltteja ja laukkasimme kilpaa. Välillä pysähdyimme. Pakitimme neljä askelta ja lähdimme taas laukkaamaan hevosten kanssa. Ronjan harja liehui laukatessa kauniisti ja kulkuset kilisivät tunnelmallisesti. Lumi pöllysi ja sitä lensi silmiin ja suuhun. Kaikki oli täydellisesti. Puolen tunnin laukkailun ja taitojen näyttelyiden jälkeen pysähdyimme ja laskeuduimme hevosten selistä tömpsähtäen vaaleana kimmeltävään maahan. Nyökkäsimme ja talutimme hevoset aidalle. Sidoimme ne kiinni ja istahdimme aidalle. "Mmm... Hyvää", sanoin mussuttaessani pipareita ja hörppiessäni kuumana höyryävää glögiä. Riia nyökkäsi ja naurahti. Riia oli mukavaa seuraa ja tuon kanssa saatoin olla rennosti eikä minun tarvinnu esittää mitään. Tuupatessani mukini Riialle Ronja havahtui ja pökkäisi minua. Siitä seurasi kiljaisu ja pian löysin itseni selälteni puolen metrin syvyisestä hangesta. Riia purskahti nauruun ja pakkasi eväät. Kun katse vältti kiskaisin tuonkin ojaan ja purskahdin nauruun. Maiskuttelimme hevoset liikkeelle ja yritimme mennä helppo C - ohjelman hevosten kanssa peräkkäin. Välissä vain metri. Ronja meni edellä, sillä se oli turvallisempi potkimisen kannalta. Lähdimme ravaamaan, tervehdimme lumiukkoa ja ravasimme keskiympyrän tehden sitten täyskaarron jne. Ronja asteli ylväästi orin edessä, mutta silti niin sirosti ja kauniisti. En voinut käsittää miten noin hieno olento saattoi olla olemassa. Tunti siinä taisi vierähtää ratsastellessa, mutta hevoset alkoivat väsyä. Tiesimme aivan hyvin, että hevoset olivat eläviä olentoja, eivätkä mitään koneita, mutaa silti olisimme mielellämme ratsastaneet vielä. Liu'uimme satuloista alas ja lähdimme taluttamaan hevosia talliin. Hikinen takapuoli alkoi jäätyä ikävästi matkan varrella. Harjailimme hevosia jo hieman huolestuneina, sillä muita ei vain näkynyt. Jos jotain oli sattunut. Ei heitä oli niin paljon, että joku olisi palannut tallille ambulanssia soittamaan. Tuijotimme pitkään ikkunasta ulos ja huokailimme syvään. Pölyharja liukui Ronjan kylkeä pitkin aina uudestaan ja uudestaan ja Ronjan kärsivällisyys oli lopussa. Se nappasi harjan ja tiputti sen lattialle hörähtäen vihaisesti. Havahduin mietteistäni ja silitin Ronjan turpaa. Riia ja minä aloimme huolestua entistä enemmän vilkaistessamme kelloa. Kello oli jo kahdeksan, eikä muista ollut mitään käryä. Koitimme karistaa inhottavat ajatukset mielestämme, kuten heikoille jäille kävelyn, mutta se oli vaikeaa. Pian Masi pökkäisi Riiaa käteen ja tuo heräsi painajais linnasta irroittaen Masin riimunnarua. Riian lähtiessä Masia viemään tunsin itseni vielä levottomammaksi ja en pystynyt olemaan paikoillani, joten lähdin viemään loimea, satulaa, suitsia, harjapakkia ja kaikkia niitä jouluisia varusteita joita olimme käyttäneet. Riia palasi harjauskarsinalle pian kottikärryjen kanssa, minun ehdittyä paikalle. Aloimme jynssätä Ronjan karsinaa yhdessä. "Oletko varma, että ei ole syytä huoleen?", kysyin RIialta ja tuo nyökkäsi, vaikkei itsekkään uskonut sanoihinsa. Pudistin päätäni ja lappasin lantaa kottikärryihin. "Moi", sanoin ihmettelevään sävyyn vastatessani puhelimeen. "Moro, tota voi hiuka kestää ku otettii pienet torkut tääl läheisel laavul", Jewin ääni kuului langan toisesta päästä. "ookoo", mumisin ja suljin puhelimen. Riia katsoi minua odottavasti:"No?" "No..Ne on ottanu jotkut nokoset jossai laavul!", selitin vihaisena. Riiakin murahti hieman. "Nyt sit vast ilmoitti", hän mumisi ja purskahdimme nauruun. Riia lähti tyhjentämään kottikärryjä ja minä lähdin hakemaan rehuja Masille ja Ronjalle. "Oikeest?", kysyin äitiltä, joka oli tullut hakemaan minua. "Tuun pian", sanoin ja ryntäsin talliin. Riia istui siellä räpläten kännykkäänsä. "Sä pääset meil yöks!", huusin ja Riia pomppasi pystyyn iloisena. Kävimme kummatkin suukottamassa hoitsujamme ja lähdimme nauraen kohti autoa. "Oli ollut ikimuistoinen ja hauska päivä", mietin iloisesti hymyillen äitin koittaessa pysyä liukkaalla tiellä edes jotenkuten. Pian auton valot osuivat hahmoihin ja käskin äitin pysähtyä. Avasin ikkunaa ja työnsin pääni autosta. "Moi!", Jew huudahdi minulle ja pysäytti koko jonon perässään. "Me mennää meil, öitä", huudettii Riian kanssa yhteen ääneen nauraen. Kaikki olivat jäässä ja posket hohtivat punaisina. ~the end~" Tsemppiä muillekkin hakioille! :--------3 Toivottavasti Vinja saa hyvän hoitajan.
|
|
Jeccu
Junior Member
|
Post by Jeccu on Apr 10, 2011 14:24:06 GMT 3
Hei, Olen Jeccu, virtuaalimaailmassa 21 vuotta vanha neitokainen. Olen jo jonkin aikaa vakoillut tätä paikkaa, katsellut jospa hoitajahakuja tulisi, ja hyppäsin tuoliltani kun huomasin että täällä on hoitajahaku avoinna. Haluaisin hoitaa Sagaa koska tamma vaikutti aivan täydelliseltä, ja takaan että viihtyisin hoitamassa tammaa jonkin aikaa. Saga kun jotenkin vaikutti niin ihanalta, ja kun tähän tutustuu, niin eiköhän me olla kuin paita ja peppu. Jeccu on suht rento tyttö, joka IRL elämässä on elänyt jo yksitoista vuotta. Mä kiinnostuin hevosista ensimmäistä kertaa, kun kaverin synttäreillä mut pistettiin shetlanninponin selkään, ja silloin olin seitsemän vuotta. Siitä lähtien olen ratsastellut, ja olen ratsastellut jo reilut neljä vuotta. En koskaan ole ratsastanut koulua, mutta pienempiä esteitä olen hyppinyt. Osaan kyllä kaikki perusjutut, ja olen nyt virtuaalimaailman kautta oppinut hieman enemmän hevosista. Rakastan myös tarinoitten kirjoittamista, ja kirjoittelen joka päivä ainakin vähän, mutta täytyyhän sitä ymmärtää, etten olisi koko ajan tarinoita kirjoittamassa Sagalle, kun nyt tulee kevät ja lämmintä, eli olen paljon ulkonakin. Omistan kuitenkin oman koneen, ja minulla olisi hyvät mahdollisuudet hoitaa Sagaa. Omistan myös piirtopöydän jota en vielä kylläkään osaa käyttää, mutta harjoitus tekee mestarin. Miksi minä? Luulen tosiaan että kiinnostuisin hoitamisesta pidemmänkin aikaa, ja olisin aktiivisesti mukana. Hoitaisin tammaa reaalisesti, enkä kiipeisi heti tamman selkään, vaan tutustuisin tähän ensin. Rakastan juuri hieman vaikeampia hevosia, vaikkakin "pumpulihvosetkin" ovat todella ihania. :3 Jos haluat lukea jotain tarinaa, jonka olen kirjoittanut, niin on sinulla siihen mahdollisuus täällä. Tuo kertoo minun ja virtuaalihevoseni tapaamisesta ensimmäistä kertaa. Se ei ole mikään hirmupitkä, mutta tarina kuitenkin. :> Toivon parasta, nimittäin olisin kovin onnellinen jos pääsisin mukaan hoitajapoppooseen, kun teillä aina näyttää olevan niin hirmu kivaa ja mukavaa yhdessä. Hyvää kevättä, ja onnea muillekin, toivoo: Jeccu
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Apr 14, 2011 15:46:38 GMT 3
Eli mä haluisin tosi mielelläni ruveta hoitaa Oskuu.
Oon IRL-ikää noin 14vuotias. Olen siis Sussu joka rakastaa kaikkia eläimiä. Kävisin hoitaa Oskuu noin 3-4kertaa viikos.
Miks just Osku??
Osku on just sellanen mun tyylinen poni. Rakastan ton värisii ja ton luonteisii. Laiskuus ja säikkyys on mulle just hyvii luonteenpiirteitä ja itse olen kans aika malttamatonXD
Piirtotaito: No, mä rakastan piirtämistä yli kaiken. Eteenki heppojen piirtämist:) Piirrän koneel ja käsin aika hyvin. Taino se on oma mielipiteeni.
Tarinaesimerkki:
ENSIKOHTAAMINEN:
Astelin kohti tallia kunnellen musiikkia puhelimestani. Olin herännyt aamulla seitsämän maissa joten olen vieläkin ihan poikki. Kun saavuin tallipihalle vatsassani liiteli varmaan tuhat perhosta. En jaksanut millään hillitä itseäni. En malttanut odottaa että näkisin Oskun. No, lopulta kun sain itseni hillittyä astelin sisälle talliin. Kävelin käytvää pitkin ja vilkuilin nimilappuja. Lopulta löysin oikean. Siinä luki: Oskar "Osku". Vilkaisin kaltereiden takaa tuijottavaa hevosta. Se vilkuili minua aivan kuin olisin ollut jokin ufo. "Mitäs sä tuijottelet?" kysyin siltä lempeällä äänellä. *Pärsk* se pärskähti ja rupesi hamuilemaan maasta heiniä. Taino niitä, mitä se ei ollut vielä syönyt. Raoitin hieman karsinan ovea ja livahdin sisälle. Katselin Oskua ja se nosti päänsä. Lopulta se venytti kaulaansa ja haisteli taskujani jos sieltä vaikka olisi löytynyt muutaman herkkupalaa. "Höpsö, ei mulla sulle mitään oo" naurahdin ja astuin lähemmäs sitä ja taputin sen kaulaa. "Sori, mut mun pitää mennä, tulin tänään vaan kattoo millanen oot. Mut, nähään myöhemmin" sanoin sille ja tulin ulos karsinasta. Lähdin kohti tallin ovea ja menin ulos. Vilkaisin vielä taakseni ja lähdin kotia kohti.
Kirjottaisin muuten pidempii mut nyt ei ollu oikee aikaa....
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Apr 14, 2011 16:16:50 GMT 3
Unohtakaa tää. Lähetin tän vahingos....
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Apr 14, 2011 16:17:51 GMT 3
Piirros. Attachments:
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Apr 14, 2011 16:20:59 GMT 3
Toinen kuva:) Attachments:
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Apr 15, 2011 18:46:34 GMT 3
Eli mä haluisin tosi mielelläni ruveta hoitaa Oskuu. Oon URL-ikää noin 14vuotias. Olen siis Sussu joka rakastaa kaikkia eläimiä. Kävisin hoitaa Oskuu noin 3-4kertaa viikos. Hiukset on vaaleet ja aika pitkät. Pituudelta oon 160cm. Oon aika laiha:) Miks just Osku??Osku on just sellanen mun tyylinen poni. Rakastan ton värisii ja ton luonteisii. Laiskuus ja säikkyys on mulle just hyvii luonteenpiirteitä ja itse olen kans aika malttamatonXD Piirtotaito: No, mä rakastan piirtämistä yli kaiken. Eteenki heppojen piirtämist:) Piirrän koneel ja käsin aika hyvin. Taino se on oma mielipiteeni. Tarinaesimerkki: ENSIKOHTAAMINEN:Astelin kohti tallia kunnellen musiikkia puhelimestani. Olin herännyt aamulla seitsämän maissa joten olen vieläkin ihan poikki. Kun saavuin tallipihalle vatsassani liiteli varmaan tuhat perhosta. En jaksanut millään hillitä itseäni. En malttanut odottaa että näkisin Oskun. No, lopulta kun sain itseni hillittyä astelin sisälle talliin. Kävelin käytvää pitkin ja vilkuilin nimilappuja. Lopulta löysin oikean. Siinä luki: Oskar "Osku". Vilkaisin kaltereiden takaa tuijottavaa hevosta. Se vilkuili minua aivan kuin olisin ollut jokin ufo. "Mitäs sä tuijottelet?" kysyin siltä lempeällä äänellä. *Pärsk* se pärskähti ja rupesi hamuilemaan maasta heiniä. Taino niitä, mitä se ei ollut vielä syönyt. Raoitin hieman karsinan ovea ja livahdin sisälle. Katselin Oskua ja se nosti päänsä. Lopulta se venytti kaulaansa ja haisteli taskujani jos sieltä vaikka olisi löytynyt muutaman herkkupalaa. "Höpsö, ei mulla sulle mitään oo" naurahdin ja astuin lähemmäs sitä ja taputin sen kaulaa. "Sori, mut mun pitää mennä, tulin tänään vaan kattoo millanen oot. Mut, nähään myöhemmin" sanoin sille ja tulin ulos karsinasta. Lähdin kohti tallin ovea ja menin ulos. Vilkaisin vielä taakseni ja lähdin kotia kohti. Kirjottaisin muuten pidempii mut nyt ei ollu oikee aikaa....
|
|
|
Post by nora on Apr 16, 2011 9:13:07 GMT 3
Oskua hakisin
Kuka minä olen? Nora, 15-vuotias hevoslikka joka rakastaa hevosia. Hyvin ystävällinen ja huumorintajuinen tyttö. Rakastaa vauhtia esteillä, mutta jaksaa myös keskittyä vaativaan kouluratsastukseen. Mukava ja taitava tyttö, tämä Nora. Noralla on punaiset hiukset, jotka ovat paksut. Tyttö meikkaa yleensä vähän, muttei paljoa. Yleensä tallilla on päällä hänellä ratsastushousut ja huppari. Ja jonkin muotoiset jodhpurit ja sukat.
Mitä, miksi juuri veikeä Osku? Miksikö Osku? Noh, kerrompas sen nyt teille! Iskin silmäni heti Oskuun, joka seisoskeli tarhassa. Hymyilin ja ajattelin että toi on MUN! 8D Siis, kynsin ja hampain mun on pakko saada se söpöliini! :) Säikkyys Oskussa ei haittaa, se on vaan niin oma persoonansa! Eli, Oskun söpöys ja luonne vaikutti kovin valintaani, että ketä hakisin.
Entäs taitoni? Noh, taitoni koneella piirtämisessä on todella hyvä, rakastan hevosten piirtämistä koneella ja käsin. Olen oppinut sen jo pienenä ja alkanut piirtää paljon. Kirjoitan itseni mielestä pitkiä, ja hyvin kuvailtuja tarinoita. Kirjoittelen 3-4 kertaa viikossa. Ellei ole kokeita, niin enemmänkin ! 8DD
Sitten vain odottelemaan vastauksia, että milloin päätökset tulee. Mutta, mutta! Kiitoksia jos saan alkaa hoitaa Oskua. JA ONNEA MUILLEKKIN HAKIJOILLE!
-Nora
|
|
sara
New Member
|
Post by sara on Apr 16, 2011 10:56:47 GMT 3
Haluisin siis ruveta hoitaa Lizzyä.
Miksi juuri Lizzy? Olen aina rakastanut norjanvuonohevosia yli kaiken. Ne ovat vaan niin söpöjä. Ja kaikista tämän tallin hepoista Lizzy on minusta juuri oikea. Sen luonne on juuri passeli minulle ja muutenkin se vaan on niin söde.
Miks juuri minä? No, kävisi ainakin 3-4 kertaa viikos hoitaa sitä ja toimisin juuri ohjeiden mukkaan. Olen 164cm pitkä 16vuotias tyttö jolla on tummat hiukset.
Piirtopuoli Omasta mielestäni osaan pirtää ihan hyvin:) Tykkään pirtää muutenkin.
Hoitoesimerkki "Hyvä, ja sitten kevyttä ravia!", Jassu kailotti keskellä maneesia jatkokurssilaisille. Olin tujottanut tuntia koko ajan ja "vasta" kolme tyyppii oli lentäny alas. Aika tylsää, ajattelin ja laskeuduin alas katsomosta. Avasin maneesin ovea hieman ja sujahdin ulos auringon paisteeseen. Suljin oven ja lähdin kävelemään tallille. Sielä minua vastaan astelikin joukko pikku ipanoita. "Mitäs te tääl teette?" kysyin heiltä. "Me tultiin taputtelee heppoi!" he huudahtivat yhteen ääneen. "Okei, mut muistakaa et kaikki hepat ei välttämät tykkää ja tarhoihin ei saa mennä" luettelin ja jatkoin matkaani. "Joo joo" he huusivat perääni ja lähtivät kohti tarhoja. Menin talliin ja rupesin siivoamaan Lizzyn karsinaa. Siivottuani sen vein kottarit paikoilleen ja lähdin kohti maneesia. Tunti loppuisin pian. Kun saavuin maneesille ratsastajat olivat tulleet jo alas. Menin Lizzyn luokse ja pidin siitä kiinni. Autoin ratsastajaa nostamaan jalustimet ja löysäämään satulavyötä. Annoin ohjat hänelle ja lähdimme taluttamaan Lizzyä talliin. Veimme sen karsinaan ja otimme varusteet pois. Vein varusteet sillä välin satulahuoneeseen kun Lizzyllä ratsastanut tyttö harjasin sitä. Kun palasin hän oli jo harjannut Lizzyn. "Mun pitää nyt mennä" hän sanoi ja lähti kävelemään ovelle. Suljin Lizzyn oven ja lähdin viemään sen harjoja. Palasin takaisin porkkana kädessäni. Annoin sen Lizzylle ja otin sen riimun ja riimunnarun koukusta. Laitoin riimun sen päähän ja lähdin taluttamaan sitä ulos. Vein sen tarhaan ja lähdin itse pyörällä kotiin.
TOivottavast mua onnistaa:) Mut, onnee muilki hakijoil:)
|
|
|
Post by Jassu on Apr 16, 2011 23:51:25 GMT 3
Mira lisätty listaan, eli kolmas vuonis etsii hoitajaa (:
Lupaavia hakemuksia tullut, hianoa !
|
|
|
Post by Krista on Apr 17, 2011 10:24:18 GMT 3
Hei! Olen Krista, ja minua kutsutaan joskus Kikiksi tai Choksi (useimmiten Kristaksi). Tässä hakemukseni, jonka siis teen Miralle. Jep, olen 14- vuotias elämäniloinen ja huoleton tyttö, Krista. Rakastan hevosten kanssa puuhastelua, ja eritoten vuonohevosia, yli kaiken. IRL- ratsastusta olen harrastanut 8 vuotta ja virtuaalihevosia kuusi vuotta. Hevosten kanssa puuhastelen siis oikeassa elämässä viisi kertaa viikossa hoitaen tätini 130- senttistä ponia ja parhaan kaverini hevosta. Lisäksi ratsastan kerran viikossa tunnilla, suurimmaksi osaksi lempihevosellani, jo 18- vuotiaalla vuonohevosruunalla. Olen rento ja kiltti, ja selvitän asiat rauhallisesti. Kaikki kelpaavat ystävikseni, kunhan he eivät hauku tai ärsytä muita, ja pitävät edes vähän eläimistä. Tosin, ei se, ettei eläimistä pidä, estä ystävyyttä, mutta parhaimmillani olen toisten hevoshullujen seurassa. Virtuaalihevosista pidän oikein paljon. Ne ovat siinä missä oikeatkin, ihania, ja piirretyt on parhaita. Olen iloinen, ja pirteä. Tarinoita minulta saa odottaa yhdestä kolmeen kertaa viikossa. Rakastan piirtämistä ja kirjoittamista, äidinkielen numeroni on 9. Hypännyt olen noin 80 cm (tätini esteponilla) ja maastoesteitä 70cm, tällä samalla ponilla siis. Kaverini hevosella hyppään metriä ja maastoesteillä 90cm. Koulua menen HeB ja joskus HeA :n liikkeitäkin, kun tätini valmentaa minua. Käyn myös kisoissa silloin tällöin. Hevosten lisäksi rakastan muitakin eläimiä- virtuaalitalleilla pyörii tallinomistajan luvalla novascotiannoutajaurokseni Tassu, ja IRL- elämässä minulla on kaksi marsua. Miraa haluaisin hoitaa siksi, että se on ensinnäkin vuonohevonen. Paras hevoskaverini, tämä vuonisruuna, josta mainitsin, on tietysti tärkeä, ja haluaisin siinä mielessä vuonohevosen hoitsuksi. Lyhyestä luonnekuvauksesta sain selville myös tarpeeksi- Mira on ihana ja erikoisen värinen poni, ja taulukosta katsoen siis 13-vuotias. Mira on myös melko iso, en tarkoita vuonohevosensa, vaan ponina, eli ei mikään 120 senttinen. Mira on kaunis, ja mielestäni tällainen hevonen olisi täydellinen hoitsu. Se on haaste, johon haluaisin tarttua Olen myös foorumia lueskellessani huomannut, että Miralle haetaan toista hoitajaa Katrin rinnalle, ja tämä ratkaisu kuulosti todella hyvältä. Tarinanäyttöjä ihan lähiajoilta löydät näistä osoitteista: mallaspuro.proboards.com/index.cgi?board=paikyt&action=display&thread=39mallaspuro.proboards.com/index.cgi?board=paikyt&action=display&thread=15mallaspuro.proboards.com/index.cgi?board=paikyt&action=display&thread=12Tarinat ovat ne, joiden kirjoittajan nimimerkki on Kiki. Piirrustuksia en tähän osannut liittää, ja kun en niitä ole mihinkään photoshopin kaltaiseen tallentanut, niin niitä ei siis ole näytillä. Katin hoitopäikystä pitäisi yksi paintkuva löytyä, mutta se ei oikeastaan anna normaalipiirtotaidoistani kuvaa, koska piirrän käsin. Piirrän myös piirtopöydällä, mutta olen vasta aloittelija ja harjoittelen uuden piirto-ohjelman käyttöä. Kuvan lähetin silti sähköpostilla, en tiedä onko se sinne tullut, mutta yritin silti. Krista
|
|
riinu
New Member
|
Post by riinu on Apr 21, 2011 14:19:17 GMT 3
Hei,
Minä Hakisin hoitajaksi Saaga nimielle hevoselle. Itsestäni sen verran, että IRL-, olen 12.v neiti, mutta iästäni huolimatta, olen kokenut virtuaalitallelilla ollut hoitaja. Olen siis pyörinyt ja toki hoitanutkin virtuaalihevosia reilut 5 vuotta. Rakastan yli kaiken tarinoiden kirjoittamista ja yleensä löytyy inspiraatioita. Minulla olisi myös melko hyvin aikaa hoita Saagaa, sillä omistan oman koneeni ja kun olen vielä ala-asteella, niin pääsen ajoissa koulusta, joten aikaa jää kirjoittamiseen. Itse olen näin IRL-elämässä hoitanut hevosia ja ratsastanut 6 vuotiaasta, ja hoitanut olen serkuillani ja tallilla.
Miksi juuri Saaga?
Olen siis juuri hakemassa Saagalle hoitajaksi, joten perustelen hieman päätöstäni. Ensimmäiseksikin rakastan yli kaiken Eestinhevosia, ja olen hoitanut IRL- elämässä Ramon nimistä Eestinhevosta. Saaga on aivan ihana hevonen, jota kyllä jaksaisi hoitaa, vaikka inspiraatiota ei aina löytyisikään. Luonteeltaan Saaga olisi myös juuri sopiva, niin huonoina kuin niinä parempinakin päivinä.
Näpsäsin myös jostain vanhasta hoitotarinastani hyvin pienen pätkän:
Istuin tallin sohvalla, ja huokaisin syvään. Katseeni pysyi tiukasti lehdessä ja olin hyvin keskittynyt. Käänsin sivua ja samalla nostin katseeni ikkunaan, sillä yritin vilkuilla näkisinkö Kingiä. Siellähän se laidunsi, onnellisena vihreällä nurmella. Seuraavaksi katsoin seinällä olevaa kelloa, joka oli valkoinen. Siristin hieman silmiäni, sillä en nähnyt kunnolla kun aurinko heijastui kellon laista silmiini. Lopulta sain katseeni kelloon. Se näytti hieman yli viittä. Nousin hitaasti, väsyneesti ja laiskasti ylös. Jätin, tai no oikeastaan tiputin lehden pöydälle ja virutin käsiäni. Olin aivan jumissa viime ratsastuskerran jälkeen. Lähdin kävelemään melko suurin askelin eteenpäin kohti puista ovea, joka tuntui olevan hirmu kaukana. Kurotin kahvaan ja aukaisin oven. Laitoin sen perässäni kiinni hiljaa, jotta en säikyttäisi muita hevosia. Askelsin Kingin karsinaa kohti, jo hieman reippaammin askelin. Kun olin karsinan kohdalla, nappasin punaisen punotun riimunarun, jonka olin ostanut Kingille. Kävelin taas kerran tallin käytävää pitkin, katsoen jokaista hevosta vuorollaan. Pian, ennen kuin huomasinkaan olin jo ovella. Aukaisin oven ja astuin raittiiseen ilmaan. Linnun laulu kuului selvästi ja kukat tuoksuivat. Kyllä jokainen olisi huomannut että oli kesä. Jatkoin matkaani mutaista tietä pitkin, väistellen kuralammikoita. Kingin tarhan luona nojasin valkoiseen porttiin. Näin kuinka Kingi nautti juoksemisesta tarhassa. Pian se kumminkin huomasi minut ja höristi korviaan.
No, onnea muillekkin hakijoille!
~Riinu
|
|
hilla
New Member
|
Post by hilla on Apr 23, 2011 20:45:03 GMT 3
Olen 14-vuotias tyttö, joka kaipaisi pitkäaikaista hoitohevosta ja siksi päätinkin hakea Ricalle hoitajaksi. Minulla löytyy hevoskokemusta noin 6 vuotta ja risat, ja tasoltani olen noin heB ja hypännyt 80cm. Haen siksi Ricalle, koska se vaikuttaa juuri sopivan vaikealta minulle. Kaipaan hieman haastetta hoitamiseen ja ratsastamiseen. Hoitamaan pääsisin noin 1-2 kertaa viikossa. Minulla ei valitettavasti ole hoitonäyttöä, mutta kirjoitan keskipitkiä ja suhteellisen hyviä kertomuksia. Piirtäminen on myös yksi lempipuuhistani, joten tulisin värittämään hoitokirjaa värikkäillä kuvilla aika ajoin. Olen uusi täällä, mutta olisi aivan mahtavaa jos pääsisin mukaan hoitaja porukkaan ja tallin toimintaan! Anteeksi lyhyt hakemus, ei ole kunnolla aikaa nyt kirjotella ja olen surkea tekemään tälläisiä. Hilla <3 Rica
|
|
|
Post by Sani on Apr 26, 2011 13:48:25 GMT 3
Haluaisin Oskun hoitajaksi Miksi minut pitäisi valita Oskun hoitajaksi? Olen/olisin aktiivinen jos saisin hoitaa Oskua, mutta en ole vielä missään hoitamassa missään virtuaalipaikoissa ja olisi kiva aloittaa. Irl ikäni on 10. Olisin todella iloinen jos pääsisin Oskun hoitajaksi Piirtämis-puoli? Rakastan piirtämistä, vaikken ole siinä kamalan hyvä. Ainakaan mielestäni.. Tarinapuoli? Okei.. Tarinat ovat vahvuuteni, koska omistan erittäin laajan sanavaraston, jaa rakastan kirjoittamista ja tarinoiden keksimistä. Se on mukavaa ajanvietettä. Elikkäs sähän päätät kuka on sitten oskun hoitaja mut olisin hyvä ehdokas. Hoitaisin oskua jtn 4-5 kertaa viikos mut joskus ehkä vähemmän. Jos en saa oskua niin voisin olla Sagan hoitaja
|
|