|
Post by Jassu on Jun 20, 2013 20:22:18 GMT 3
Shelyes hakee talliinsa 1-2 uutta piirrettyä yksityishevosta. Säännöt ovat vanhat tutut, lukaise silti hakemusvaatimukset ennen kirjoittamista topiciin. Haku sulkeutuu arviolta torstaina 18.7.2013.Hakemusvaatimukset - Lue ! # Yksityishevosella on oltava jo valmiina ainakin yksi piirretty kuva, mistä voin leikata koristekuvan sivuille (katso esimerkkejä muilta shelyn hevosilta). Laiska-Jassu ei ala varta vasten piirtämään kenellekään mitään. # Haku on auki ainoastaan tammoille ja ruunille, sillä oritalli on täynnä. Haku avoinna myös oreille!# Yksityisen omistajan on oltava jotakuinkin perillä Shelyesin ja foorumin säännöistä - ei silti hätää, me ei purra vaikka tulisikin jotain kysyttävää (: # Yksityisen omistajan on oltava suhteellisen aktiivinen ainakin aluksi - en tahdo talliin tyhjänpanttina seisoskelevia tarhamöllöjä. Yksityisen omistajalla on silti myöhemmin valtuudet tehdä foorumille hoitajahaku, jos siltä tuntuu. # Haemme lähinnä ponikokoisia otuksia tai pieniä (jotakuinkin alle 155cm) hevosia, sillä Shelyes on pääasiallisesti ponitalli. Hakemusta tehdessäsi......esittelethän lyhyesti itsesi ja hevosesi ...muistathan lukea hakemuksesi läpi ennen lähettämistä ... muista linkittää hevosen osoite ...jos jotain korjattavaa tulee, muokkaa edellistä viestiä - älä lähetä montaa viestiä peräkkäin
|
|
|
Post by Caitlin on Jun 21, 2013 12:34:36 GMT 3
Chadelthiera von Breven on suloinen ruunikonkirjava nuori ratsuponi-tamma. Neitokainen on perinyt isältänsä villin ja riehakkaan luonteen, mutta silti Chadelthiera omaa myös lempeän ihmisrakkaan puolen. Tamma nimittäin myös karkaa usein pienimmästäkin raosta, mutta karkaamismatka päättyy yleensä lähimmän ihmisen tai hevosen luokse. Sellainen hölmö kujeileva pikkuponi. Ikääntymisen kanssa mennään vähän jännästi : tällä hetkellä on tosiaan vielä varsa, mutta kun hieman enemmän ollaan näyttelyissä kierrelleet niin ikäännytän ponin heti hieman vanhemmaksi. Omistaja sitten on irl 19.v naisenalku, jolla on hevoskokemusta reilut 16 vuotta. Virtuaalipuolella olen hengaillut kuitenkin vasta noin viisivuotta nimimerkillä "Dimma". Shelyesiin toisin ensimmäistäkertaa oman sub-hahmoni "Caitlinin". Monesti olen haikaillut mukaan Shelyn letkeään meininkiin, mutta aika ei riitä kuin ainoastaan omille url-hevosille, joten oli pakko tulla kokeilemaan onneani yksityishaussa : onhan se ainut mahdollisuuteni päästä osaksi porukkaanne. Aktiivisuustasoni on aika vaihtelevaa, mutta sen tarina/2 vko on vähimmäismäärä mihin pyrin. Varsinkaan kesällä en mitään superaktiivista meininkiä voi antaa, kun on nämä iki-ihanat kesäsäät, mutta syksyllä aikaa kyllä riittää. Pakko oli kuitenkin hakea jo nyt, sillä eihän sitä tiedä koskaan milloin seuraava haku tulee. Shelyesiin toisin tosiaan tuon sub-hahmoni Caitlinin. En tiedä mikä vanhenemiskriisi mulle on tulossa, mutta hahmo olisi 16, kohta 17 vuotta täyttävä neitokainen. Muutoin hän on kylläkin täysin samanlainen kuin minä. Kilpailee esteissä yli metrin luokkia, luonteeltaan elämäniloisen yllytyshullu, joka omistaa ujon puoleisen ulkokuoren, mutta sisältä rohkea nuori naisenalku johon tutustuu helposti ja jolle voi uskoa synkimmätkin salaisuutensa. Tälläisiä me siis lyhyesti olemme, mutta meidät pitäisi ottaa Shelyesiin koska olemme persoonallinen parivaljakko, jonka elämää voisi olla jopa mielenkiintoista seurata päiväkirjamerkintöjen kautta. Tyttö joka yrittää kehittää nuorikosta kujeilevasta pörröponista taitavaa kisaratsua, mutta ponimus ei välttämättä olekaan aina ihan samaa mieltä. Olisihan se rento puskaheppana olo iisimpää puuhaa... Meneekö Caitlinilla ehkä jopa hermot rakkaan kullansa kanssa, onnistuuko hän tavoitteissaan vai luovuttaako hän kokonaan? - Me kuitenkin pysyisimme kaikesta huolimatta kauan osana Shelyn kirjavaa arkea välillä aktiivisemmin ja välillä vähän epäaktiivisemmin, mutta aina mukana remmissä osallistumassa kaikenlaisiin kissanristiäisiin. Luvassa olisi siis kirjavaa arkea, kirjavan luonteisen - ja värisen poni-neidin kanssa. Kesäisin terveisin -Dimma & ChadelthieraOnnea myös muille hakijoille!
|
|
Sussu
New Member
|
Post by Sussu on Jun 28, 2013 22:36:56 GMT 3
Pääsiskö tänne asumaan? Hei! Olen 16-vuotias Sussu ja ponini Pieni Purnukka etsii tallipaikkaa. Purkki on itsepäinen ja erityisesti shetlanninponimainen otus, jonka kanssa tylsiä päiviä ei olekkaan. Poniruuna on ollut omistuksessani vuodenvaihteesta ja olemmekin jo vaikka mitä ehtineet yhdessä kokea. Olen Purkin kanssa suhtkoht aktiivisesti kilpaillut ja kouluratsastuksessa olemmekin pärjänneet melko hyvin, Purkin luonteesta huolimatta. Purkki ei omaa oikeastaan pahoja tallitapoja, mutta ratsastus onkin eri asia. Itsepäisyyttä ei puutu sitten lainkaan. Itse olen siis 16-vuotias Sussu. Omistan pitkät vaaleat kiharahkot hiukset ja ystävällisen luonteen. Yritän aina olla pirteä, vaikka murheitakin olisi. Rakastan poneja ja olenkin oikea poniratsastaja pituutenikin puolesta. Pituutta minulta löytyy siis vain 158cm. Rakastan esteitä ja vauhtia, mutta ei se kouluvääntökään pahasta ole. Ratsastajana olen rauhallinen ja tasainen. Omaan melko hyvän istunnan niin koulussa kuin esteilläkin, vaikka tietenkin joitain pikkuvirheitä löytyy. Aktiivisuudestani en osaa sanoa mitään, mutta uskon että jos Purkki tänne pääsisi, yrittäisin panostaa poniin yhtälailla kuin alkuaikoinammekin. Pyrkisin ainakin muutamiin tarinoihin kuussa, mutta varmasti niitä enemmänkin tulisi. Tarinoideni pituus vaihtelee aivan tunnelmani mukaan. Jos olen hyvällä tuulella, ovat tarinatkin pidempiä. Pyrkisin melko aktiivisesti osallistumaan tallin toimintaan, yrittäen myös jaksaa niitä maksuja hoidella. Empä nyt tiedä mitä tässä enempää pulisisin (: Nyt vain jään odottelemaan vastausta, toivoen parasta! Edit// Nytkun tosiaan muistin, olen siis sama henkilö, kuin täällä ennen Brellaa hoitanut Vicky. Mua nyt kuitenkin kiinnostaisi palailla tänne oman yksityisen kanssa Pahoitteluni, etten asiaa heti tajunnut tässä ilmoittaa. - Sussu & Purkki
|
|
|
Post by Jassu on Jul 2, 2013 10:20:29 GMT 3
Haku on avoinna vielä ainakin viikon, koska hakemuksia on tullut niin vähän.
|
|
Inkeri
Junior Member
|
Post by Inkeri on Jul 5, 2013 11:36:42 GMT 3
Heissann! Yhden unettoman yön kestäneen pohdiskelun jälkeen päätin sitten, että haen Shelystä tallipaikkaa tällä hetkellä ainoalle virtuaaliponilleni Felicialle. Felicia on (ainakin ulkonäöltään) valloittava ruunikko welsh mountain - tamma. Luonnetta ja omaa tahtoa sillä on ajoittain jopa vähän turhankin paljon; isoegoinen pikkuponi on omasta mielestään kaikkien yläpuolella, ja määräysvallankin pitäisi kuulua automaattisesti sille. Ihmisiä Felicia kuitenkin kunnioittaa sen verran, että vaikka hyvin suurella todennäköisyydellä karsinan nurkassa odottaa ilkeän näköinen hammasrivistö, eivät tamman uhkailut mene koskaan uhkailuja pitemmälle. Selästä käsin Felicia on yllättävän mukava. Esteisiin mieltynyt poni on joskus vähän turhankin reipas, mutta kuuliainen ja herkkä; aivan kuin toinen poni. Maastossa se on mitä parhain, pusikoiden kyttäilystä Feli ei ole kuullutkaan ja maastoesteitä tamma suorastaan rakastaa. Ponin omistaja on Inkerin serkku, sub-hahmoni Beatrice, kuudelletoista kääntynyt sosiaalinen, brittiläissyntyinen bilehile. 145-senttinen brunette on henkeen ja vereen kilpailukammoinen puskaponeilija, joka asuisi edelleen paljon mieluummin briteissä, kuin Norjan pusikoissa. Kun serkusten isät kuitenkin halusivat palata takaisin synnyinseudulleen Svolværiin, ei perheillä ollut mahdollisuutta sanoa vastaan; asia oli päätetty. Bea sai kuitenkin pitää poninsa, mutta sen tämänhetkinen tallipaikka naapurin vanhassa navettarakennuksessa ei ihan vastaa kummankaan laatuvaatimuksia. Draamaa ei Shelyn arjesta jäisi puuttumaan, jos tämä parivaljakko talliin pääsisi. Inkerin ja Bean jo ennestään hieman viileät välit saattaisivat kiristyä entisestään, varsinkin Felician sattumalta tallille eksyneen hoitajan ilmaantuessa kuvioihin. Tämän seurauksena aktivoituisin varmasti myös Inkerin osaltalta, joten Nettekään ei joutuisi enää aivan toimettomana lojumaan. Sosiaalisena tytskynä Beatrice tykkäisi aivan varmasti osallistua ponillaan aktiivisesti myös Shelyn tunneille ja tapahtumiin. Ja juuri Shelyes siksi, että olenhan mä täällä roikkunut jo lähes vuoden hoitajalistoilla, ja tästä tallista on jäänyt käteen aivan mahtava fiilis. Meininki on tosi rentoa, porukka (Jassu mukaanlukien) on täynnä järjettömän ihania sekä aktiivisia ihmisiä ja kuvat tietty ekstraupeita. Mitä tässä nyt muuta selittelemään, Shely nyt vaan on yksinkertaisesti paras.
|
|
|
Post by Jassu on Jul 12, 2013 19:22:24 GMT 3
Vippe lähti tallista, joten oritallissa on paikka vapaana. Näinollen hakuun saa ehdottaa myös oreja!
|
|
Sasha
Junior Member
|
Post by Sasha on Jul 12, 2013 22:27:42 GMT 3
Moikkelis kaikille shelyläisille! °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ketäs tänne olisi tulossa? Vastaus kuuluu että kaksi hieman erilaisempaa persoonaa. 15 vuotias Sasha on vasta muuttanut kesäkuussa Kabelvägiin Våganin kylän länsiseuduille. Syksyllä hän lähtee yhdeksännelle luokalle koulussa, ja toivoo löytävänsä ystäviä. Sashalla on vaaleat, melko pitkät hiukset, ja pituutta hänellä on vain vajaat 160 senttiä. Hän on iloinen, reipas ja elämäniloinen, ja positiivisuutensa vuoksi hänellä on voimia jatkaa vaikeidenkin vuosien jälkeen eteenpäin. Hän on vielä hieman "orpo" Lofooteilla, mutta löytää varmasti äkkiä kaverin jos toisenkin, jos kenelläkään riittää aikaa pysähtyä juttelemaan - juttua tällä kaverilla riittää. Ratsastuskoulukokemusta on kertynyt kahdeksan vuotta, tosin ihan jokaviikkoista harrastus ei ole ollut. Sillä ei niin väliä, joka viikkohan voi pyöräillä tallille hevosia morjestamaan - hevosista on ollut Sashalle suuri lohtu ja hän ymmärtää vaikeitakin tapauksia hyvin. Varsinaisesti talliin on pyrkimässä Sashan entisen ratsastuskoulun omistama vuonistamma Milli, joka ostettiin koululle mahtavan tuntiponin mukana. Kouluttamattomalta vaikuttava pikkuruinen tamma on ilmeisesti vain tarhaillut koko muutamavuotisen elämänsä, vaikkei siitäkään voi olla niin varma. Ratsastuskoulun omistaja kuitenkin muistaa Sashan ja hänen rakkautensa hevosiin, ja ehotti siksi ylläpitoponia tytölle. Hänellä riittäisi tekemistä koulia hallakosta itselleen hevonen - varmaan saisi ostettuakin ponin jos siitä jotain tulee. Milli on hieman eristäytyvä, mutta varmasti rohkaistuu äkkiä muiden ponien seurassa. Sille on myös talven aikana kasvanut mahtava turkki, mikä ei varmaan vieläkään ole lähtenyt, ja kun jouhet siistii niin alkaa vuonohevoseltakin hiljalleen näyttää. Pärjäisi siis tarhassa jos sieltä löytyy tuulenpitävä katos ja suojaavaa metsikköä, karsina jäisi kuitenkin lähes olemattomalle käytölle :-D Miksi meidät? Miksi Shelyes? Noh, enpä nyt liiemmin alkaisi itseäni kehumaan, mutta omasta mielestäni olen kekseliäs ja monipuolinen kirjoittaja ja piirtäjä, ja koska mulla on tekemisenpuute näin kesäisin niin aktiivinen kyllä olen. Ja mun mielestä Milli sopisi varsin hyvin muiden vuonohevosten joukkoon, niitähän Shelyssä ei voi olla liikaa :-D Näyttöä linkitän tällä kertaa Latun tallilta. Shelyesiä ei ollut vaikea valita - olen katsellut tätä tallia jo viime hoitajahauista asti, ja kun silloin hakuni meni niin pieleen etten halua enää edes nähdä sitä, niin toivoisin nyt voivani purkaa Shely- ja vuonisinspistäni tänne. Kiikarissani on yhden tuntihevosen hoitajuus, mutta sitä en saa aikoihin niin inspistä sille hevoselle saisin myös purettua Millille :-D Shelyes on mielestäni lämminhenkinen ja sopivan kokoisen porukan omaava rento talli, ja tallin tekeminen Norjan kauniisiin maisemiin on ollut hieno idea Jassulta. Minua kiehtoo Lofootit, siellä ei ole tällästä turkasen kuumaa Suomen hellettä mitä vihaan aurinkoherkän ihon takia :-D Olen huono kehumaan mutta Shelyes on yksinkertaisesti se talli jonne haluan :-D Muuta en osaa sanoa. Mahtava talli :-D Ohhoh kuinka juttua taas vaihteeksi piisaa. Taidanpi jättää romaanin kirjottamisen tähän ja ootella hakujen ratkeamista :-D Ja hei Milli on kuvas aika räihnänen, uusia tulee sitten (: Opin sentäs html koodeja C: ♡: Sasha & Milli
|
|
|
Post by Viivi on Jul 12, 2013 22:38:02 GMT 3
m0 oon viski aim bäck. täs o mun vuono.Okei. ;D Tallipaikkaa hakee hölmö oikein fiksu nuori vuonistamma, Brynhild Flamme. Flammen koulutus on vasta aluillaan, mutta kyllä siitä joskus hyvä ratsu ja valjakkoponi tulee. Ehkä. Tosin ei ainakaan helpoimman kautta, kun otetaan huomioon ponin aivokapasiteetti ja omistajan epäonnisuus. Siinä missä Milli aikoinaan oli pahis, on Flamme sitten muuten vaan höhlä. Ilonan ja Millin jälkeen on vietetty pitkää taukoa niin täällä kuin Shelyn naapuritallilla Kornissakin, mutta kai sitä ollaan jälleen bäk in bisnes. Kauan vain 'kulisseissa' menoa katselleena olisi toki mukava pitkästä aikaa päästä touhuilemaan tallinkin puolelle. Ainakin olisi epäaktiivisuus ja epäonnistumiset taattu. ;D
|
|
|
Post by avalanna on Jul 13, 2013 17:50:54 GMT 3
Hei! Olen aika uusi virtuaalihevos-maailmassa, mutta keppihevosia olen pyöritellyt nettimaailmassa jo yli vuoden. Olen etsimässä tallipaikkaa hevoselleni, Carrousell Sortilège:lle. Olisiko mahdollista että hevoseni voisi tulla tallillenne? AvalannaAvalanna on 13- vuotias tyttö joka on harrastanut ratsastusta 7- vuotta. Hän sai ensimmäisen hevosensa vuonna 2012 syksyllä. Hän kisaa aktiivisesti hevosellaan Musella. Avalanna on aktiivinen ja rakastaa tallipäiväkirjan kirjoittelua. Koulun ja musiikkiharrastusten lisäksi hän yrittää käydä aktiivisesti tallilla. Carrousell Sortilège Muse on kiltti ja reipas nuori ori, joka ei tuota ongelmia missään tilanteissa. Musella on kisattu kouluratsastuksessa, mutta esteillä herra kertaa vielä alkeita. Esteitä sillä on hypätty aktiivisesti, mutta huonolla menestyksellä. Muse on ennen asustanut 45 hevosen tallissa, eikä se häiriinny hälinästä. Herra viihtyy tarhassa yleensä kaverin kanssa. täällä herran sivut.
|
|
|
Post by Klaudia on Jul 16, 2013 21:50:58 GMT 3
Uskalsinhan minäkin hakemaan tallipaikkaa, ja peukut pystyssä toivoin ettet olisi vielä päättänyt kuka saa tallipaikan. Niinpä viime minuuteilla (niinkuin aina) esittelykehään astelevat Virolaiset: Klaudia Rehman ja Estelle EST! Miksi juuri me?Tämä kohta on aina kaikista vaikein, sillä kaikki hakijat ovat mahtavia ja toinen toistaan parempia. On vaikea perustella miksi juuri me, kun ei itsekkään tiedä Mutta jotta saisin aikaan loistavan mainospuheen aloitan klassisella vastauksella: Ponini toisi varmasti väriä tallin arkeen, niin käyttäytymisen kuin rotunsakkin puolesta (jossen varsin väärässä ole, tallista ei taida vielä löytyä eestinhevosia?) Kirjoitan tarinoita inspiraation mukaan, mutta pyrin kirjoittamaan mahdollisimman hyvälaatuisia tarinoita, muutaman kerran olen kyllä kuullut niistä kehujakin. Shelyes on tallina hyvin kiinnostava ja idyllinen, kivan rento meininki mutta silti sellainen "puolivirallinen", meille oikein sopiva tallipaikka! Pyrkisin osallistumaan kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin mitä Shelyesissä järjestetään (ja jotka yksityisille ovat avoinna) ja muutenkin osallistumaan ponini kanssa tallin elämään mahdollisimman paljon. Kaikenlisäksi, hevoseni on sopivasti ponikokoinen ja kotoisin Pohjoismaista/Baltiasta, eli aika hyvin taitaa rotu osua kohdalleen, vai mitä? Myönnä pois, että tamma vei sydämmesi ja haluat meidät talliin , vaikken ole vielä edes häntä esitellyt!Estelle EST pähkinänkuoressaJos kuvittelit että tämäkin hakija tuo mukanaan oman pikku kultaponinsa joka tanssahtelee yhdellä ranteen heilautuksella täydellistä piaffea ja jopa lannoittaa kullalla, olet pahasti hakusissa. Estelle on kaikkea muuta kuin helppo ja vaivaton GP ratsu, ja vain ne, jotka ovat olleet tamman kanssa tekemisissä vuosia, saavat sen kulkemaan hienosti ja tottelemaan apuja oikein. Se saattaa näyttää joka tytön unelmaratsulta, mutta irvistelevä ja luimisteleva poni karkottaa kyllä pikkutytöt karsinaltaan. Ratsuna saa tamman kulkemaan vakaa ja varma kouluratsastaja joka osaa hommansa. Tammalle täytyy osoittaa kuka on pomo, ennen mitään muuta, ja jos siinä ei onnistu, ei kannata edes yrittää taistellatammaa vastaan. Alussa mitataan kaikki. Tamman sivut löydät täältä eestiesteet.weebly.comSe selässä keikkuvaMinä, eli ratsastajantapainen koko ikäni (eestin)hevosten kanssa puuhaillut 24 vuotias, olen varsin erikoinen tapaus, aivan kuin hevosenikin. En voi väittää tulevani ihmisten kanssa kovinkaan hyvin toimeen, mistä syystä varmaan Norjaan muutinkin, silmänkantamattomiin kaunista luontoa, eikä lähelläkään suurkaupunkimaista kerrostalolähiötä. Estelle kasvoi meillä, ja opin ratsastamaan sen emällä. Niinpä taidan olla ainut ihminen joka tuntee Estellen läpikotaisin, ja osaa sitä hallita, varsinkin ennakoida sen temppuja. Omistan ruskeat, pitkät hiukset, 159cm pituutta ja (onnistuneen ratsastusretken jälkeen) iloisen hymyn. Neuvon mielelläni aloittelijoita hevostensa kanssa, ja olen harkinnut Estellelle hoitajan hankkimista, sillä miksi en antaisi muillekkin mahdollisuutta kehittyä ratsuni avulla? Opiskelen parhaillani ratsastuksenohjaajaksi. Kiitos kaunis, jos olet jaksanut lukea tähän asti, ja vieläkin kauniimpi kiitos, jos meidät valitse. Toivotan onnea muillekkin hakijoille!
|
|
|
Post by Jassu on Jul 17, 2013 23:42:47 GMT 3
Talliin pääsevät tällä kertaa Felicia v.d. Willington sekä Brynhild Flamme.
Valinta oli hankala, mutta koitin valita sellaiset hevoset, jotka Shelyesiin mielestäni parhaiten sopivat käyttötarkoituksiltaan ja olemuksiltaan. Tervetuloa talliin, Felicia ja Flamme (:
|
|